دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

آشپزی > ترجمه‌ی مهرزاد مهاجر: ماکارونی شبیه قرمه‌سبزی است! البته نه این‌که شبیه قرمه‌سبزی باشد، منظورم این است که در واقع ماکارونی را هم مثل قرمه‌سبزی، تقریباً همه دوست دارند.

دوچرخه شماره ۸۸۱

حالا ممكن است برخي ماكاروني شكلي دوست داشته باشند، برخي اسپاگتي، برخي دم‌كرده، برخي با گوشت، برخي به‌شكل پاستا و...

پس چه‌طور است امروز برويم سراغ يكي از قديمي‌ترين و مشهورترين سس‌هاي اسپاگتي، يعني سس بولونيز كه از شهر بولونياي ايتاليا به تمام دنيا سفر كرده است.

1. يك پياز متوسط يا بزرگ را رنده کنيد. يك حبه سير را هم پوست بگيريد و ابتدا با پهناي چاقو له کنيد و بعد با تيزي چاقو خرد کنيد.

2. حالا 450گرم گوشت چرخ‌كرده را به همراه پياز رنده‌شده و سيرخردشده و دو يا سه قاشق روغن زيتون با حرارت ملايم تفت دهيد تا زماني كه رنگ گوشت عوض شود.

3. سه يا چهار عدد گوجه‌فرنگي را پوست بگيريد و کاملاً ريز کنيد. حالا همراه با 150گرم قارچ خرد‌شده و كمي رب گوجه‌فرنگي به ماهي‌تابه اضافه کنيد.

4. کمي فلفل و نمک به مواد اضافه کنيد و در ماهي‌تابه را بگذاريد. مواد را حدود 30 دقيقه روي حرارت ملايم بپزيد. هر چنددقيقه يک‌بار به ماهي‌تابه سر بزنيد و مراقب باشيد سس بلونيز نسوزد. اگر لازم بود مي‌توانيد كمي آب به سس اضافه كنيد.

5. يك قابلمه آب جوش حاضر كنيد و اسپاگتي را در 10 دقيقه در آب جوش بپزيد و بعد آب‌‌کش کنيد. اگر كمي روغن و كمي نمك يا زردچوبه به آب جوش اضافه كنيد، اسپاگتي‌هايتان به هم نمي‌چسبند.

6. اسپاگتي را در ظرف بكشيد و سس بولونيز را به آن اضافه کنيد. نوش جان!

 

  • فوت آخر!

کمي پنير پارمزان رنده‌شده و جعفري، اسپاگتي بولونيزتان را ايتاليايي‌تر مي‌كند!

کد خبر 373800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha