همشهری آنلاین: دولت فیلیپین اعلام کرد حملات نظامیان این کشور علیه کمونیست‌های شورشی را با هدف تمرکز ارتش بر مقابله با تروریست‌های مرتبط با داعش که از حدود یک ماه پیش شهر 'مراوی' در میندانائو را با بحران مواجه کردند، متوقف می‌کند.

 آتش بس دولت فیلیپین با کمونیست ها و تمرکز بر جنگ با تروریست های داعش

به گزارش ایرنا، 'سیلوستر بلو' مذاکره کننده فیلیپینی روز دوشنبه اعلام کرد که دولت این اقدام را برای دستیابی به آتش بس و صلح با شورشیان ارتش خلق جدید (کمونیست ها) آغاز کرده است.

نیروهای ارتش فیلیپین در حال حاضر هم با تروریست ها و هم با کمونیست ها در جنوب این کشور درگیر جنگ هستند.

به نوشته تارنمای 'فیل استار'، بلو' بدون مشخص کردن زمان اجرایی شدن توقف نبرد با کمونیست ها و شرایط آن، اعلام کرد که دولت فیلیپین عملیات نظامی علیه ارتش خلق جدید انجام نمی دهد.

به رغم تلاش های ابتدایی برای دستیابی به صلح، ارتش فیلیپین روز شنبه هفته جاری پنج کمونیست را در حملات جداگانه به هلاکت رساند و کمونیست ها نیز ایستگاه پلیسی در جنوب این کشور را مورد حمله قرار داده و سلاح های آن را سرقت کردند.

مقامات ارتش فیلیپین اعلام کردند که روز شنبه سه کمونیست در استان 'داوائو اورینتال' و دو کمونیست دیگر در 'کامپوستلا ولی' کشته شده اند.

'سزار هاوتورن بیناگ' رئیس پلیس این منطقه اعلام کرد که در شهر مرکزی 'ماسین' در استان 'ایوئیلو' حدود 50 کمونیست با حمله به ایستگاه پلیسی 12 قبضه اسلحه، رادیوهای دو طرفه، لپ تاپ، جواهر آلات و سوخت ماشین را به سرقت بردند.

کمونیست های فیلیپین مسئولیت این حملات را پذیرفته اند.

'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین دستور انجام مذاکرات با گروه شورشی کمونیست را داده و نسبت به حملات اخیر این گروه خشمناک است.

این اتهامات و برخی دیدگاه ها متفاوت بین کمونیست ها و گروه های دولتی مانع از ادامه مذاکرات بین دو طرف شده و یک دور از مذاکرات نیز که برای ماه گذشته زمان بندی شوده بود، به تعویق افتاد.

از سوی دیگر، نبرد نیروهای ارتش فیلیپین با تروریست های وابسته به داعش اکنون به چهار روستا از مجموع 96 روستای شهر 'مراوی' محدود شده و در آن 242 تروریست، 56 نیروی نظامی دولتی و پلیس و 26 شهروند در این درگیری ها جان خود را از دست داده اند.

بیش از 300 هزار نفر از روستاییان و مردم شهر 'مراوی' مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند و صدها نفر دیگر همچنان در میدان جنگ 'مراوی' گرفتار مانده اند.

ارتش فیلیپین اعلام کرد که بیش از 100 تروریست، شمار نامشخصی از شهروندان را به عنوان گروگان در اختیار دارند، ولی مقاومت آنها به دلیل حملات روزهای گذشته ارتش به طور قابل ملاحظه ای تضعیف شده است.

کد خبر 373696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha