همشهری آنلاین: ناوهای جنگی دو کشور ایران و چین روز یکشنبه ۲۸ خرداد در آبهای تنگه هرمز و دریای عمان مانور و تمرین مشترک نظامی برگزار می‌کنند.

نیروی دریایی

به گزارش ایرنا فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در گفت وگو مشترک با فرمانده ناوگروه 150 اعزامی چین دراسکله نظامی بندرعباس اظهار کرد: این مانور وتمرین مشترک نظامی در آبهای حوزه شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند برگزار خواهد شد.

دریا دار امیر حسین آزاد هدف از برگزاری این تمرین مشترک نظامی را تبادل تجارب نیروهای دریایی دوکشور عنوان کرد و افزود: امروز سطح روابط سیاسی و دیپلماسی دفاعی ایران و چین در راستای تامین امنیت و حفاظت از آبهای حوزه اقیانوس هند و چهار راه دریایی به گونه ای است که هم پوشانی دفاعی و امنیتی دارد.

وی اضافه کرد: نیروهای دریایی دو کشور درمبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی و دفاع از ناوگانهای تجاری و همچنین عملیات امداد و نجات هم اندیشی وتبادل اطلاعات مفیدی دارند.

وی با تاکید براهمیت و روابط بین ایران و چین که ریشه در تاریخ جاده ابریشم دارد افزود: در مسائل بین المللی نیزهم سویی سیاسی زیادی بین دو دولت و ملت وجود دارد.

دریا دار آزاد ادامه داد: امروز به تعبیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی ، نیروهای دریایی دو کشور می توانند به دستگاه سیاست خارجی دو کشور کمک کنند زیرا نیروی یاد شده یک نیروی سیاسی، علمی، بین المللی و نظامی است و وقتی دید و بازدیدی انجام می دهند یعنی اینکه هیچ مانعی بر سر راه ارتقای دو کشور نیست و به تعبیری سقفی درروابط دو کشور وجود ندارد و می توانند با استفاده از منافع دو طرف روابط را در سطح بسیار بالایی ارتقاء دهند.

کد خبر 373300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha