همشهری آنلاین: مسئول سازمان اردویی و گردشگری بسیج گفت : اردوهای راهیان نور، «آتش به اختیار» به جریان افتاده و ادامه دارد.

راهیان نور

به گزارش بسیج، سردار پاسدار یعقوب سلیمانی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان گفت: معنا و جایگاه این واژه با توجه به منظومه فکری رهبر انقلاب اسلامی کاملاً مشخص است.

وی افزود: اردوهای راهیان نور از ابتدا به صورت مردم نهاد آغاز به کار کرده است و خود این نماد تبلور سخنان مقام معظم رهبری در برگزاری این اردوهاست، چرا که متولیان اردوهای راهیان نور منتظر مسئولان نشده اند و خود آستین بالا زده و این اردوها را راه اندازی کرده اند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: آتش به‌اختیار در عرصه فرهنگ، دقیقاً به همین معناست یعنی وقتی ما نیروی فرهنگی داریم و جنگ فرهنگی و جنگ نرم با قدرت تمام در حال تحمیل شدن از ناحیه استکبار بر ماست و از طرفی فرمانده کل میدان که رهبر انقلاب می باشد جهت ها را مشخص کرده و دستور نبرد می‌دهد و ما خود باید میدان نبرد را شناسایی کرده و در آن به نبرد بپردازیم.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در پایان تاکید کرد: ما عرصه نبرد را در عرصه فرهنگی پیدا کرده ایم و با برگزاری اردوهای راهیان نور یاد و خاطره و هدف والای شهدا را زنده نگه می داریم و اردوهای راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی کشور است.

کاروانهای راهیان نور و بازدید از مناطق جنگی ابتدا بعد از پایان دوران دفاع مقدس توسط گروه های مردمی خود جوش متشکل از رزمندگان شکل گرفت که در ایامی خاص نظیر عید نوروز، ایام محرم و ... کارون هایی را برای بازدید از مناطق جنگی سامان می دادند و محل هایی نظیر یادمان های فعلی شلمچه، اروند کنار و فتح المبین مورد بازدید این کاروان ها قرار می گرفت. این روند تا پایان سال 1376 ادامه پیدا کرد.

پس از سال 1376، بسیج دانشجویی از ظرفیت های اردوهای راهیان نور استفاده کرد و اعزام کاروان های دانشجویی شروع شد و سپس بسیج مساجد و محلات نیز شروع به اعزام کاروان هایی نمودند.

سفر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در تاریخ 8/1/78 به یادمان شلمچه و حضور در میان زائران راهیان نور باعث شد توجه ویژه ای به موضوع راهیان نور در نیروهای مسلح بوجود آید، همچنین استقبال مردم از راهیان نور نیز گسترده تر شد. بطوریکه در تاریخ 12/12/78 دستورالعملی مبنی بر تشکیل ستاد هماهنگی راهیان نور با مسئولیت و ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از سوی ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ گردید در این دستور العمل به 21 محل جهت بازدید کاروان های راهیان نور اشاره شده است.

کد خبر 372992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha