همشهری آنلاین: رئیس مجلس در رابطه با لزوم حفظ وحدت داخلی پس از حادثه تروریستی گفت: وحدت و همگرایی که در بیان مسئولان و ملت در پس این حادثه ایجاد شد،‌ گوهر ذی قیمتی است که نباید تحت هیچ شرایطی مخدوش شود.

به گزارش خانه ملت، علي لاریجانی در نشست علنی  یکشنبه -21 خردادماه- مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، افزود: چهارشنبه گذشته که تروریست های جنایتکار عملیاتی را در مرقد مطهر حضرت امام و مجلس شورای اسلامی داشتند ما نمایندگان شاهد دو صحنه متفاوت بودیم از یک سو جنایتکاران تروریست وارد ساختمان ارتباطات مردمی نمایندگان محترم شدند و مراجعین و کارکنان محترم مجلس را مورد هدف قرار دادند و ناجوانمردانه 18 نفر از آنان را به شهادت رساندند و بیش از سی نفر را مجروح کردند.

  • تروریست ها نتوانستند به پارلمان دسترسی پیدا کنند

وی ادامه داد: این صحنه بسیار غم انگیز و دردآور بود گرچه تروریست ها نتوانستند به هدف خود که دسترسی به پارلمان بود برسند اما شهادت این عزیزان همه ما را داغدار کرد. به ارواح مطهر شهدای گرانقدر چهارشنبه درود می فرستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: خواهران و برادران عزیز روی دیگر این ماجرا روحیه بالای نمایندگان محترم و آمادگی آن ها در مجاهدت و مبارزه با تروریست ها بود که صحنه بسیار غرورآفرین را در تاریخ پارلمان ایران به نمایش گذاشت.

رئیس قوه مقننه گفت: مراجعات مکرر نمایندگان به اینجانب جهت برداشتن سلاح و مبارزه با تروریست های جانی و اصرار بر اینکه پارلمان حتی یک لحظه نیز تعطیل نشود صحنه  شورانگیزی از مجاهدت ملت را ترسیم کرد.

دکتر لاریجانی ادامه داد: من از صمیم قلب از همه همکاران تشکر می کنم، تروریست های بدصفت باید می فهمیدند که با ملتی مقاوم و مجاهد طرف هستند و نمایندگان ملت که عصاره فضائل همین ملت سلحشور هستند و شما عزیزان این غیرت انقلابی را به خوبی نشان دادید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور همه مسئولان نظام در مراسم تشییع پیکر پاک شهدا در روز جمعه، همصدایی و اراده مشترک همه بخش های نظام را در راه مبارزه با جلادان تروریست نشان داد و از طرفی تشییع باشکوه ملت در تهران و شهرستان ها وجه دیگر اراده ملی را به ظهور رساند.

وی با بیان اینکه ملت روزه دار بار دیگر روحیه شهادت طلبی و عزت خواهی را به رخ جهانیان رساندند، تصریح کرد: ملت این پیام را به دنیا منعکس کردند که همه ملت در راه آرمان های انقلاب و سرکوب تروریست ها همصدا هستند و باید در برابر عظمت فکری و غیرت انقلابی ملت ایران سر تعظیم فرود آورد.

لاریجانی با اشاره به پیام ارزشمند مقام معظم رهبری در پی حادثه تروریستی تهران افزود: از پیام رهبر معظم انقلاب در پی شهادت عزیزان در مجلس و مرقد مطهر امام راحل تشکر و سپاسگزاری می کنم.

  • سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در سرکوب تروریست ها با صلابت عمل کردند

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرکوب تروریست ها مجدانه و باصلابت اقدام کردند.

وی ادامه داد: وحدت و همگرایی که بین مسئولان و ملت در پس این حادثه به وجود آمد گوهر ذی قیمتی است که نباید تحت هیچ اقدامی مخدوش شود.

لاریجانی گفت: بپذیریم که در مقابل ملت صفی از تروریست ها و کشورهای حامی آنها به سرکردگی آمریکا و سعودی ها به وجود آمده است، هوشیاری انقلابی اقتضا می کند نگذاریم حواشی سیاسی ما را از هدف خدمتگزاری به ملت  باز دارد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه امروز، روز ایستادگی و مقاومت و کار و تلاش برای حل مشکلات ملت است، گفت: صف واحدی که منبعث از غیرت دینی و انقلابی است و این صف واحد پاسخ به اقدامات دشمن است، به ویژه زمانی که مواضع آمریکا و مصوبه اخیر سنا را مشاهده می کنیم، تمامی هدفگذاری آنها روشن می شود.

  • استراتژی دشمن کند کردن ابزارهای عزتمندی ایران است

وی با تاکید بر اینکه استراتژی دشمن کند کردن ابزارهای عزتمندی ایران و سرگرم نمودن مسئولان به مسائل فرعی است، افزود: اقدام متقابل ما باید استقامت در راه درست انقلاب و همگرایی هر چه بیشتر باشد.

  • مجلس شورای اسلامی واکنش جدی به اقدامات سنا می دهد

دکتر لاریجانی با بیان اینکه ما پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهیم داد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی واکنش جدی به تحرکات آنها می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست تا در اسرع وقت طرح مقابله را تهیه و به مجلس ارائه کند.

  • مجلس سپاه پاسداران و نیروی قدس و بنیه دفاعی را با همه توان حمایت خواهد کرد

رئیس مجلس با بیان اینکه آمریکا باید متوجه شود که مجلس شورای اسلامی در راه مبارزه با تروریست ها، اراده قوی دارد، گفت: مجلس سپاه پاسداران و نیروی قدس و بنیه دفاعی را با همه توان حمایت خواهد کرد و نیروهای مسلح ما پاسخ تروریست ها را با قاطعیت خواهند داد.

دکتر لاریجانی گفت:  لازم می دانم از مسئولان کشورهای مختلف و پارلمان های آنها که در این حادثه با فوریت و جدیت اعلام موضع کردند و با پیام ها و تماس های خود اظهار همدردی کرده و در کنار ملت ایران قرار گرفتند، تشکر کنم.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: سعودی ها که با بذل و بخشش زیاد کنفرانس ریاض را به پا کردند که به تعبیر خود ایران را منزوی کنند، از همنوایی کشورها با ایران شرمنده شده و باید درس بگیرند.

کد خبر 372844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha