همشهری آنلاین: یلنا اوستاپنکو از لتونی، قهرمان تنیس زنان اوپن فرانسه، رولان گاروس شد. این تنیس‌باز بیست ساله، توانست سیمونا هالپ از رومانی را با نتیجه دو بر یک شکست دهد.

Ostapenko

او که در ابتدای این رقابت‌ها، رسماً بختی برای قهرمانی نداشت، این مسابقه را با نتایج ۶-۴، ۴-۶ و ۳-۶ از آن خود کرد تا اولین قهرمانی‌اش در مسابقات گرنداسلم تنیس رقم بخورد.

اوستاپنکو که در حال حاضر نفر چهل و هفتم فهرست رده‌بندی تنیس زنان جهان محسوب می‌شود، تنها برای هشتمین بار بود که در یک گرنداسلم تنیس شرکت می‌کرد.

به گزارش بي بي سي، در هشتاد و چهار سال گذشته این برای اولین بار است که یک تنیس‌باز، بدون این که رسماً بخت قهرمانی داشته باشد، توانسته در این مسابقات اول شود.

او در این مسابقه با سیمونا هالپ، تنیس‌باز سرشناسی بازی می‌کرد که در حال حاضر در رده چهارم فهرست رده‌بندی زنان جهان است.

هالپ برای دومین بار بود که در فینال این رقابت‌ها شرکت می‌کرد. او که بخت شماره سه قهرمانی امسال محسوب می‌شد، پس از پیروزی در ست اول، در ست دوم هم با نتیجه سه- هیچ پیش بود، ولی ناگهان ورق برگشت و اوستاپنکو با بازگشت خود و کسب پیروزی، شگفتی این مسابقات را تکمیل کرد.

سیمونا هالپ ۲۵ ساله، البته سه سال پیش هم در فینال این رقابت‌ها بازی کرده بود که در آن مسابقه هم از ماریا شارپووا شکست خورد.

استاپنکو پس از پیروزی غیر‌منتظره بر هالپ گفت که پیشتر این موفقیت رؤیای بزرگ زندگی‌اش بوده: «باورم نمی‌شود که در بیست سالگی قهرمان اوپن فرانسه شده‌ام. خیلی خوشحالم. از همه متشکرم. دوستتان دارم. نمی‌دانم چه بگویم. این رؤیای من است که محقق شده. کسی را بردم که تنیس‌باز بزرگی است. سعی کردم با همه وجودم بازی کنم و برای پیروزی تمام تلاشم را بکنم. برای هر کدام از آن امتیازها جنگیدم و خوشحالم که مسابقه با پیروزی من تمام شد.»

 

کد خبر 372835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha