یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مردم فرانسه امروز یکشنبه ۲۱ خرداد برای شرکت در انتخابات پارلمانی به پای صندوق‌های رای رفتند و براساس نظرسنجی‌ها، رئیس‌جمهور جدید فرانسه احتمالا اکثریتی که برای اجرای اصلاحات نیاز دارد، به دست می‌آورد.

 رای‌گیری در دور اول انتخابات پارلمانی در مناطق خارج از کشور فرانسه آغاز شده است.

احتمال می‌رود امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور جدید فرانسه بتواند اکثریت را در پارلمان فرانسه با ۵۷۷ کرسی به دست آورد.

رای‌دهندگان روز شنبه در گویان، گوادلوپ، مارتینیک و سایر ناحیه‌های ماوراءبحار فرانسه به پای صندوق‌های رای رفتند.

در فرانسه هم امروز یکشنبه از ساعت هشت صبح به وقت محلی مردم به پای صندوق‌ها رفتند و حوزه‌های رای‌گیری در اکثر شهرها ساعت ۶ عصر به وقت محلی بسته می‌شود.

انتظار می‌رود تعداد بسیار اندکی از نامزدها بتوانند مستقیما در دور اول رای‌گیری به پارلمان راه پیدا کنند. برای پیروزی، یک نامزد بايد بیش از نیمی از آرای مردمی را که بایستي دست‌کم یک چهارم آرای رای‌دهندگان ثبت‌نام شده باشد، به دست آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله، امانوئل مکرون به اکثریت پارلمانی نیاز دارد تا بتواند قوانین مرتبط با اصلاحات را تصویب کرده و همچنین جایگاه ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیرش را محکم کند.

براساس نظرسنجی‌ها، حزب میانه‌رو "جمهوری به‌ پیش"ِ مکرون بین ۳۶۰ و ۴۲۷ کرسی را به دست مي‌آورد. در مجموع هفت هزار و ۸۸۲ کاندیدا برای این کرسی‌ها با هم رقابت می‌کنند.

انتظار می‌رود حزب سوسیالیست فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور سابق فرانسه اکثر ۲۸۰ کرسی خود را که در انتخابات پیشین به دست آورده، از دست بدهد. حزب راست افراطی مارین لوپن موسوم به جبهه ملی فرانسه هم انتظار می‌رود عملکرد خوبی نشان دهد.

حوزه‌های رای‌گیری در پاریس و سایر شهرهای بزرگ دو ساعت دیرتر بسته خواهد شد. نتایج انتخابات هم به تدریج و همراه نظرسنجی‌های پس از انتخابات اعلام می‌شود.

مکرون برای کسب اکثریت به ۲۸۹ کرسی از مجموع ۵۷۷ کرسی نیاز دارد و به همین خاطر ۵۲۶ نامزد از حزب او کاندیدا شدند که ۲۶۶ تن از آنان زن هستند.

کد خبر 372832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha