همشهری آنلاین: ژنرال سرگئی سورویکین فرمانده نیروهای روسیه در سوریه اعلام کرد: ائتلاف آمریکایی و حزب «اتحاد نیروهای دمکراتیک» (از احزاب کرد سوریه) با گروه تروریستی داعش زد و بند پنهانی کرده‌اند.

 روسیه: ائتلاف آمریکایی و داعش تبانی کرده اند

به گزارش ایرنا، فرمانده نیرو‌های روسیه مستقر در سوریه طی نشستی در مسکو اعلام کرد: تروریست های داعشی بدون جنگ با ائتلاف آمریکایی و حزب «اتحاد نیروهای دمکراتیک» مناطق مسکونی تحت اشغال خود در سوریه را به آنها واگذار می کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا و حزب اتحاد نیروهای دموکراتیک سوریه (که ستون فقرات آن را گروههای شبه نظامی پ.ک.ک/ ی.پ.گ تشکیل می دهد) به جای نابودی داعش، سعی دارند با جلب توافق رهبران سایر گروهها در منطقه، امکان عقب نشینی بدون درگیری تروریست های این گروه از رقه فراهم کنند.

وی ادامه داد: ائتلاف آمریکایی و متحدانش به جای نابودی تروریست ها که مسئول کشتار هزاران شهروند بی گناه سوری هستند، در زد وبند با سرکردگان داعش، مناطق تحت اشغال آنها را می گیرند و سپس تروریست ها عازم مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه می شوند.

ژنرال سورویکین ادامه داد: در نتیجه این زد و بند، تروریست های داعشی از محدوده های تحت تصرف به مناطق دیگری عقب نشینی می کنند و از طرف دیگر، برخی سازمان‌های رسانه‌ای با پخش این اخبار که گویا در رقه درگیری‌های شدیدی با داعش جریان دارد، جامعه بین‌المللی را فریب می دهند.

فرمانده نیروهای روسیه گفت: از این اقدامات ائتلاف آمریکایی چنین برداشت می شود که آنها تحت پوشش مبارزه با تروریسم بین المللی در سوریه از داعش برای مقابله با ارتش سوریه استفاده می کنند.

بر اساس اطلاعات موثق، تروریست های داعشی از اوایل ماه ژوئن امسال با نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه به توافق رسیدند و مناطق التادیا و الحمام واقع در 19 کیلومتر جنوب غربی رقه را بدون درگیری ترک کرده و به سوی تدمر عقب نشینی کردند.

سپهبد سرگئی رودسکوی رئیس اداره مرکزی عملیات ستاد کل ارتش روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد: ائتلاف نظامی به پیشگامی آمریکا مانع قلع و قمع و سرکوبی گروه تروریستی داعش در سوریه می شود.

رودسکوی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هواپیماهای ائتلاف آمریکایی مواضع ارتش سوریه را بمباران می کنند و اجازه می دهند تروریست های داعشی از محاصره خارج شوند.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان وی نوشت: نیروهای ائتلاف امریکایی باید مشخص به مبارزه با تروریست ها مشغول شوند.

وی افزود: اقدام های ائتلاف آمریکایی در سوریه در شرایط کنونی فقط مانع پیروزی و غلبه بر گروه تروریستی داعش می شود.

مقام روس در ادامه به بمباران مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط ائتلاف آمریکایی اشاره کرد و افزود: بر اثر این اقدام ها، تروریست ها در مناطق تدمر و دیرالزور تقویت می شوند.

کد خبر 372754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha