شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: ماه رمضان که به نیمه برسد، سراشیبی تمام شدنش کم‌کم نمایان می‌شود.

سفر افطاری

 همه ما مي‌دانيم كه حس خوب اين روزهاي‌ ماه رمضان را تا سال آينده نمي‌توانيم درك كنيم و براي همين از فكر تمام‌شدنش دلگير مي‌شويم. در‌ ماه رمضان مي‌توانيم توشه مادي و معنوي يك سال آينده زندگي خودمان را جمع كنيم.‌ ماه رمضان مي‌تواند مبدا تغييرات كوچك اما ماندگار باشد و همين الگو مي‌تواند در ابعاد مختلف زندگي رشد پيدا كند؛ مثلا مي‌توانيم در‌ ماه مبارك رمضان انجام دادن كارهايي را تمرين كنيم كه در گذشته به‌سختي آنها را انجام مي‌داديم؛ كارهايي مانند ساده برگزار كردن مهماني‌ها و مجالس. مي‌شود از همين افطاري دادن شروع كرد. اگر تا امروز دلايلي براي برگزار نكردن افطاري داشتيم كه ريشه در سختگيري‌هاي خودمان دارد، هنوز حدود 2هفته زمان داريم تا بتوانيم خودمان را در بركت افطاري دادن سهيم كنيم. اما بايد مديريت زمان و احساسات سختگيرانه‌مان را به‌دست بگيريم.

  • يك فهرست ساده بنويسيد

نان، پنير، چايي شيرين و سوپ. شايد باورش براي‌تان سخت باشد كه يك سفره افطار فقط حاوي همين مواد غذايي باشد اما مي‌شود. كافي است يك‌بار امتحان كنيد و رضايت را در چهره مهمانان‌تان ببينيد. شايد علاقه داشته باشيد كه سفره شما رنگ‌و‌لعاب داشته باشد، سبزي‌خوردن بهترين گزينه براي اين قسمت از دغدغه ذهني شماست كه نه‌تنها زيبايي سفره را كامل مي‌كند كه عطر خوب آن، فضاي ساده اين سفره را در حافظه ثبت مي‌كند. خرما هم گزينه خوب ديگري است كه شما مي‌توانيد آن را در كنار ساير خوراكي‌ها سر سفره بياوريد. با كمي پودر نارگيل و پسته هم مي‌توانيد آنها را تزيين كنيد. شير و مشتقات آن مانند فرني يكي ديگر از گزينه‌هايي است كه مي‌تواند در كنار مواردي كه ابتداي اين بخش گفتيم، سفره شما را كامل كند. مي‌بينيد، به‌همين راحتي و در كمترين زمان ممكن شما مي‌توانيد يك سفره افطار بچينيد به شرط آنكه سادگي آن را قبول كنيد.

  • به بركت سادگي فكر كنيد

اگر فكر مي‌كنيد برگزاري يك افطاري با يك فهرست غذايي كاملا ساده براي شما سخت است و دور از باور، به تنوعي كه مي‌توانيد در همين فهرست غذايي ساده داشته باشيد، فكر كنيد. انواع سوپ‌هايي كه مي‌توانيد بپزيد را فهرست كنيد. يك نوع از آن كه كمتر در اين شب و روزها تجربه كرده‌ايد را بپزيد و براي مهمان‌ها آماده كنيد. تنوع شربت‌ها بيشتر از خوراكي‌هاي ديگر، روزه‌داران سر سفره شما را به وجد خواهد آورد. يك يا 2 نوع شربت را آماده كنيد و همراه ساير خوراكي‌ها سر سفره بياوريد.فرني‌ها و انواع شيربرنج‌ها هم مي‌توانند تكميل‌كننده اين سادگي سفره شما باشند. اگر باز هم تا اين قسمت از ماجرا نتوانسته‌ايد خودتان را راضي كنيد كه با اين منوي غذايي هم مي‌شود مهماني برگزار كرد، به سراغ گزينه‌هايي مانند پيراشكي گوشت يا سمبوسه برويد و آنها را هم در كنار ساير خوراكي‌ها داشته باشيد. شايد در ظاهر، سفره شما ساده باشد ولي در عمل سفره زيبايي خواهيد داشت به بركت همان سادگي.

  • تا مي‌توانيد از سختي‌ها كم كنيد

مهماني افطاري را راحت برگزار كنيد و وسايل آن را هم فراهم كنيد. اگر خانه شما كوچك است و رفت‌وآمد حين پهن بودن سفره كار سختي است، سعي كنيد تمهيداتي بينديشيد كه اين مهماني براي شما كه ميزبان هستيد نيز سخت نگذرد. 3-2 عدد فلاسك چاي، بسته به تعداد مهمان‌هاي‌تان آماده كنيد، تا سر سفره نياز نباشد كه شما مدام به آشپزخانه برويد. سوپ‌ها را در كاسه‌هاي بزرگ دردار بريزيد. با اين كار مي‌توانيد آنها را تا هنگام مصرف سر سفره گرم نگه داريد. ليوان‌هاي يك‌بار مصرف كاغذي مي‌توانند حجم زيادي از كارهاي بعد از جمع‌آوري سفره را كم كنند. اگر فكر مي‌كنيد با جداكردن سفره خانم‌ها از آقايان پذيرايي براي شما راحت‌تر است، اين كار را به كمك يك پرده ساده انجام دهيد و به كمك همين فلاسك‌ها و پارچ‌هاي شربت جداگانه، هر بخش را مستقل از ديگري اداره كنيد.

  • مهمان‌هاي‌ با بركت

ممكن است شما در شهري باشيد كه فاميل‌هاي خودتان و همسرتان در آنجا زندگي نمي‌كنند. اين غربت نمي‌تواند شما را از بركت افطاري‌دادن محروم كند. كمي فكر كنيد. از ميان دوستان، همكاران، همكلاسي‌ها، همسايه‌ها و... گروهي را انتخاب كنيد و براي يك يا 2شب مراسم افطاري را تدارك ببينيد. مطمئنا دوستان شما اشتراكات بيشتري از لحاظ سليقه و نحوه برگزاري مهماني‌ها خواهند داشت و شما نيز با آنها تعارفات كمتري نسبت به فاميل داريد. از اين فرصت استفاده كنيد، مهماني را به همين سادگي كه در اين صفحه خوانديد پياده كنيد و ببينيد كه مراسم‌هاي ساده و بي‌تكلف چقدر راحت برگزار مي‌شوند.

کد خبر 372681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha