چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

جامعه‌شناسان آمریکایی نسبت به پوشیدن لباس‌های مستهجن توسط کودکان، هشدار داده‌اند.

آنها می‌گویند که کودکان با تقلید از لباس‌های کوتاهی که بر تن عروسک‌های انسان‌نما - مثل باربی- پوشانده می‌شود، میل به پوشیدن این لباس‌ها را پیدا کرده‌اند و این در آینده به ضرر آنها و فرهنگ جامعه خواهد بود.
جامعه‌شناسان آمریکایی با اشاره به اینکه نوع پوشش کودکان آمریکایی درحال‌حاضر شبیه به بزرگترها شده، از اینکه کودکان در این زمینه از نوع پوشش شخصیت‌های کارتونی و عروسک‌های ساخت شرکت‌های عروسک‌سازی - مثل باربی - تقلید می‌کنند، اظهار نگرانی کردند.
در این زمینه، سیلویا رایان‌بورک که یک مادر آمریکایی است و کتابی نوشته به نام «به کودکان‌تان مثل رقاص‌ها لباس نپوشانید»، در کتاب خود به مادران توصیه کرده تا به تن کودکان خود لباس‌های نامناسب نپوشانند. سیلویا در کتاب خود می‌نویسد: مادران و پدران آمریکایی برای کودکان خود لباس‌های کوتاه می‌خرند و حتی برخی پدران می‌گویند که این لباس‌ها زیبا هستند و هیچ ضرری برای کودکان ندارند؛ در حالی که این‌طور نیست.
این بانوی آمریکایی در این کتاب با چند تن از کودکان آمریکایی هم مصاحبه‌هایی درباره نوع پوشش آنها انجام داده است. یک دختربچه 10 ساله به نام اشلی - که خود را شبیه عروسکی به نام بوسیکات می‌داند- به خانم رایان‌بورک گفته است: من از ظاهر جذاب این عروسک لذت می‌برم.
در گزارشی که در همین باره در برنامه «صبح‌به‌خیر آمریکا» در شبکه ABC این کشور تهیه شد و پدران و مادران در آن شرکت داشتند، یک پدر گفت: وقتی که با دخترم صحبت می‌کنم، او می‌گوید که تو «مد» را نمی‌شناسی، پس در سلیقه من دخالت نکن! با این اوصاف، من چطور می‌توانم کمکی به دخترم بکنم؟! یک مادر هم در همین برنامه گفت: من از کوتاهی لباس‌های دختربچه‌ها تعجب می‌کنم. این لباس‌ها طوری است که حتی من که یک زن بزرگسال هستم، خجالت می‌کشم  آنها را بپوشم!
کد خبر 37267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز