چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

علی لاریجانی با اشاره به اینکه فرصت خوبی برای ایران مهیا شده تا گام‌های مثبتی بردارد تصریح کرد: اگر این مسیری که تا به حال تنظیم شده با دقت و تدبیر جلو رود دستاورد خوبی برای ایران خواهد داشت زیرا ایران به آن حد از دانش هسته‌ای رسیده که قابل صرف‌نظر نیست و باید بقیه این مسئله را بپذیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در خصوص گزارش اخیر البرادعی گفت: نمی‌گویم زیادی خوش بین باشیم اما دلیلی بر بدبینی نمی‌بینم. باید با دقت، حوادث را رصد کنیم و گام‌های دقیقی برداریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی  تصریح کرد: همه این حرف‌ها و موضع گیری‌های کشورهایی نظیر آلمان،  فرانسه،  انگلیس و آمریکا به یک نقطه ختم می‌شود و آن این است که گویی عقل و روح این کشورها مجاب شده اما زبانشان مجاب نشده، آنها متوجه شدند که ایران متناسب با آن توافقی که با سولانا و البرادعی داشته کارش را درست انجام داده اما نمی‌توانند جلوی زبانشان را نگه دارند.

لاریجانی افزود: این گزارش همان نقطه ثقلی است که در گفت‌وگو‌ها با سولانا و البرادعی تبدیل به سندی میان ایران و آژانس شده بود و ایران مطابق آن جلو رفته و عمل کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی ادامه داد: برخی کشورها که اخیرا متوجه شدند از انتقاد‌های پراکنده به آژانس بهره‌ای نخواهند برد شروع به تعریف از آژانس کردند اما در عین حال گفتند که نتیجه آنچه سولانا اعلام می‌کند برای ما مهم است.

وی افزود: مذاکراتی با سولانا شده و در آینده می‌تواند انجام شود، این کشورها نباید دنبال این باشند که نتیجه زحماتی که در مثلثی میان ما، البرادعی و سولانا کشیده شد خراب کنند.

کد خبر 37252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز