یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست‌وزیر انگلیس در پی جلسه کمیته "واکنش بحران" دولت گفت، حمله مرگبار در لندن هفت کشته بر جای گذاشت. او همچنین گفت، پلیس انگلیس از ماه مارس پنج حمله را ناکام گذاشته است.

ترزا می

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس که پس از حمله مرگبار شنبه شب در لندن دستور تشکیل کمیته اضطراری بحران را صادر کرده بود، تاکید کرد باید تلاش‌هایی برای کنترل شبکه‌های مجازی تندروها صورت بگیرد. او گفت: کنترل شدیدتری باید روی فضای سایبری وجود داشته باشد تا افراطگرایان نتوانند از آنها استفاده کنند.

او همچنین تاکید کرد: ماهیت تهدیدها پیچیده‌تر شده است و ما باید استراتژی خودمان را برای مبارزه با تروریسم تقویت کنیم.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین گفت: حملات اخیر با یک ایدئولوژی شیطانی که تاکید دارد ارزش‌های غربی با اسلام ناسازگار است، عجین شده است.

او تاکید کرد حمله لندن هفت کشته داشته و بسیاری از ۴۸ فردی که طی درگیری‌ها زخمی شدند و در بیمارستان به سر می‌برند، حال جسمانی وخیمی دارند.

ترزا می همچنین گفت، کمپین‌های انتخاباتی از دوشنبه مجددا آغاز می‌شود و انتخابات پارلمانی زودهنگام طبق برنامه پنج‌شنبه (۱۸ خرداد) برگزار می‌شود. ترزا می که مقابل دفتر نخست‌وزیری سخنرانی کرد، گفت: دو حزب اصلی انگلیس به نشانه احترام کمپین‌های انتخاباتی امروز خودشان را به حالت تعلیق درآوردند اما خشونت‌ هرگز نمی‌تواند در روند دموکراتیک ما خللی ایجاد کند، بنابراین این کارزارها از دوشنبه از سر گرفته می‌شود و انتخابات پارلمانی طبق برنامه روز پنج‌شنبه انجام می‌شود.

در همین حال امبر راد،‌ وزیر کشور انگلیس در مصاحبه با آی‌ تی‌وی گفت، مهاجمان لندن احتمالا "تروریست‌های اسلامی افراطی" بوده‌اند. او افزود: همانطور که نخست‌وزیر تاکید کرد، اطمینان داریم که آنها تروریست‌های اسلامی افراطی هستند و ما باید پی ببریم که این سطح از افراطگرایی از کجا ناشی شده است.

این مقام درباره هویت مهاجمان لندن و اینکه آیا هویت آنها برای مقام‌ها شناخته شده بوده، اظهارنظری نکرد. او گفت: تحقیقات ادامه دارد و باید اطلاعات بیشتری درباره سه مهاجم به دست بیاوریم. همچنین به نظر می‌رسد که ارتباطی میان مهاجمان لندن و بمبگذاری انتحاری در منچستر که ۲۲ مه رخ داد، وجود نداشته باشد. از نظر ما چنین امری بعید است اما در این لحظه نمی‌توان آن را رد کرد.

کد خبر 372196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha