چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت ارزشیابی کیفی خودروهای تولید داخل طی اردیبهشت‌ماه امسال، از ۴۲ خودروی سبک سواری و وانت تولید داخل هیچ خودرویی موفق به کسب ۵ ستاره کیفیت نشده و همانند گذشته ۱۹ خودرو ساخت داخل فقط یک ستاره کیفیت(حداقل ممکن) را دارند.

خودرو

گزارش شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران از كم و كيف توليد و عرضه خودرو در كشورمان حاكي است كه در ارديبهشت‌ماه 96 تعداد 64هزارو 219دستگاه خودرو در كشور توليد شده كه 99درصد از اين حجم توليد به ‌خودروهاي گروه سبك و فقط يك درصد به ‌خودروهاي گروه سنگين اختصاص داشته است. خودروهاي توليدي كشور در اين‌ ماه شامل 42مدل خودرو در گروه سبك و 7مدل در گروه سنگين بوده است.

در بخش سواري در سطح قيمتي يك(بالاتر از 100ميليون تومان) خودروهاي نيومزدا 3 و گرند ويتارا، در سطح قيمتي 2(75تا 100ميليون تومان)خودروهاي هيوندايي آي20 و كيا سراتو، در سطح قيمتي 3(50تا 75ميليون تومان) خودروهيوندايي آي‌10 و در سطح قيمتي 4(25تا 50ميليون تومان) خودروهاي رنو ساندرو، تندر90اتوماتيك و پارس تندر با دريافت 4ستاره كيفي، بالاترين كيفيت خودروهاي ساخت داخل را در اين ‌ماه به ‌خود اختصاص دادند. اما در رده قيمتي 5(كمتر از 25ميليون تومان) نيز 4خودرو توليدي سايپا قرار دارند كه همگي فقط يك ستاره كيفيت دارند.

در بخش خودروهاي سبك وانت نيز تمامي خودروهاي توليدي به جز (وانت تندر90 با 3ستاره و وانت پيكاپ فوتون با 2ستاره) با اخذ يك ستاره كيفي، پايين‌ترين كيفيت خودروهاي ساخت داخل را به‌خود اختصاص دادند. گزارش ارزشيابي كيفي خودروهاي توليد داخل در ارديبهشت‌ماه‌96 حاكي از تداوم صدرنشيني خودروهاي داراي حداقل كيفيت با كسب تنها يك ستاره كيفي در جدول رده‌بندي است. به‌نحوي كه از 42خودروي سبك سواري شامل 34خودروي سواري و 8خودروي وانت ارزشيابي شده در 7رده قيمتي، هيچ خودرويي موفق به كسب 5ستاره كيفيت نشده و تنها 8خودروي سواري 4ستاره كيفي كسب كردند.

همانند ماه‌هاي گذشته بازهم 19خودرو (13خودروي سبك سواري و 6خودروي سبك وانت) در آسمان كيفيت تنها يك ستاره دارند كه سهم سايپا و ايران‌خودرو از خودروهاي سبك سواري داراي حداقل كيفيت مساوي (هر كدام 5خودرو) بوده و خودروسازان چيني نيز 3خودروي سبك سواري يك ستاره كيفي را به‌خود اختصاص داده‌اند.

در گروه خودروهاي سبك وانت داراي يك ستاره كيفيت نيز سايپا و شركت‌هاي تابعه(زامياد و بن‌رو) با 3خودرو صدر‌نشين بوده و بهمن موتور با 2وانت تك ستاره و ايران‌خودرو با يك وانت در رده‌هاي بعدي قرار دارند. گزارش شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران نشان مي‌دهد كه 10خودروي سبك سواري و يك خودروي سبك وانت موفق به 3ستاره كيفي شده و 3خودروي سبك سواري و يك خودروي سبك وانت نيز تنها 2ستاره از 5ستاره كيفي را به‌دست آورده‌اند.

کد خبر 372013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha