شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

خبر > در ماه مبارک رمضان، نذری فراوان است. در قدیم، این نذری‌ها در کاسه‌های گل‌سرخی ریخته می‌شد. اما این‌روزها در ظرف‌های یک‌بار‌مصرف که خودتان می‌دانید با محیط‌زیست و بدن ما چه می‌کنند.

عکس: خبرگزاری مهر

ريختن غذاهاي داغ در ظرف‌هاي يك‌بار‌مصرف براي بدن بسيار زيان‌بار است. اين ظرف‌ها به محيط‌زيست هم لطمه مي‌زنند. به‌همين دليل اين‌روزها مركز مديريت محيط‌زيست و توسعه‌ي پايدار، كمپين «ضيافت سبز» را برگزاري مي‌كند.

محمدمهدي گلمكاني، رئيس مرکز مديريت محيط‌زيست و توسعه‌ي پايدار شهرداري تهران در اين‌باره گفت: «ماه مبارك رمضان فرا رسيده و روز جهاني محيط‌زيست (5 ژوئن، مقارن با 15 خرداد) را هم در پيش داريم.

در اين‌روزها ضيافت‌هاي سحري و افطاري برگزار مي‌شود و توزيع غذاها و نوشيدني‌هاي نذري افزايش مي‌يابد. از اين‌ رو كمپين ضيافت سبز با تأكيد بر پنج محور اصلي توسط فعالان و اعضاي كانون‌هاي محيط‌زيست محلات شكل مي‌گيرد.»

به‌گفته‌ي گلمکاني، استفاده از ظروف چندبارمصرف به‌جاي ظروف يك‌بارمصرف به‌منظور كاهش توليد پسماند، عدم استفاده از ظرف‌هاي پلاستيكي براي خوراكي‌هاي داغ، استفاده از كيسه‌هاي پارچه‌اي براي نان به جاي كيسه‌هاي پلاستيكي، جمع‌آوري و تفكيك پسماندهاي خشك و تر پس از هر مراسم و جلوگيري از انباشت پسماندها در خيابان‌ها و نهرها به منظور جلوگيري از آلودگي محيط‌زيست و گرفتگي نهرها پنج محور اصلي اين كمپين به شمار مي‌آيند.

شهروندان مي‌توانند ضمن پيوستن به اين كمپين و به اشتراک گذاشتن عكس‌هاي مشارکت خود در كمپين با هشتگ #ضيافت_سبز در شبكه‌هاي اجتماعي، دوستانشان را نيز به مشاركت دعوت كنند.

کد خبر 371986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha