خبر > ماه رمضان فیروزه‌ای رنگ است. فیروزه‌ای رنگ عجیبی است؛ کمی سبز و کمی آبی و روزهایش هم حال و هوای خاص خوش خودش را دارد. روزهای رمضان این رنگی‌اند.

عکس: محمود اعتمادی

اين‌روزها بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگي» در مصلاي امام خميني‌(ره) برپاست. اين نمايشگاه از هفتم خرداد آغاز شد و تا 26 خرداد 96، هم‌زمان با بيست و يکم ماه مبارک رمضان داير است.

فعاليت‌هاي اين دوره از نمايشگاه قرآن کريم، در قالب 13 کميته و پنج بخش به اجرا در مي‌آيد.

به گزارش ستاد خبري بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، امسال در بخش كودك و نوجوان نمايشگاه، کارگاه‌هاي هنري و کارهاي خلاقانه و مسابقات فکري با محوريت قرآن و عترت برپا مي‌شود.  امسال فعاليت‌هاي اين بخش در فضايي به مساحت حدود 2500 مترمربع فضا برپا شده است.

نمايش قصص قرآني، اجراي سرود و فعاليت‌هاي هنري آزاد از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در اين بخش به شمار مي‌آيد. در کارگاه‌هاي هنري فعاليت‌هايي مانند کتاب‌سازي، خوش‌نويسي، نقاشي ديواري، کلاژ، طرح‌هاي تزئيني اطراف آيه‌هاي قرآن و کار با شن و ماسه‌هاي رنگي با حضور مربيان انجام مي‌شود.

توليد تابلوهاي سفالي و سراميکي، پازل‌هاي مکعبي، هوش (مسابقه‌اي درباره‌ي نام حيوانات و ميوه‌ها در قرآن) و صندوقچه‌ي اسرار قرآني نيز از جمله مسابقه‌هاي اين بخش است.

در بخش ويژه‌ي نوجوان نيز فضا به گونه‌اي پيش‌بيني شده که از برنامه‌هاي نرم‌افزاري و رايانه بهره‌ي بيش‌تري گرفته شود. در اين بخش انواع بازي‌هاي فکري و هيجاني، خلاقيت قرآني، کارگاه‌هاي هنري (متناسب با دختران و پسران)، خوش‌نويسي، کاردستي، کتاب‌سازي، نقاشي،‌ پتينه و تذهيب اجرا خواهد شد.

هم‌چنين کارگاه‌هاي آموزشي با محور داستان، خاطره، قطعه و نثر ادبي، عکاسي حرفه‌اي و تصويرگري قرآني نيز با حضور کارشناسان متخصص برگزار و به آثار برگزيده پس از نمايشگاه و پايان كار داوري جوايزي اهدا مي‌شود.

البته مسابقه‌هاي حضوري گروهي هم براي نوجوانان علاقه‌مند پيش‌بيني شده است.

281 ناشر از ايران و 16 ناشر نيز از کشورهاي ترکيه، عراق، لبنان و سوريه امسال در نمايشگاه حضور دارند.

اين نمايشگاه از ساعت 18 تا 23 آماده‌ي بازديد و پذيرايي از شماست. گفتني است كه پايان ساعت كار مترو در روزهاي برپايي نمايشگاه از ساعت 22 و 30 دقيقه به 24 تغيير پيدا كرده است.

کد خبر 371984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha