همشهری آنلاین: مقام‌های ارشد هسته‌ای کره جنوبی، آمریکا و ژاپن موافقت کردند که از این پس همکاری‌های خود علیه کره شمالی و فعالیت‌های موشکی و اتمی این کشور را افزایش دهند.

اتحاد سه کشور ژاپن، کره جنوبی و آمریکا علیه کره شمالی

به گزارش ایرنا، مقام های هسته ای سه کشور در جریان گفت و گوهای تلفنی خود علاوه بر محکوم کردن آزمایش موشکی روز گذشته (دوشنبه) کره شمالی، بر گسترش روابط میان خود و افزودن فشارها علیه پیونگ یانگ تاکید کردند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی روز سه شنبه در بیانیه ای موضوع گفت وگوی مسئولان ارشد هسته ای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی را منتشر و یادآور شد که این همکاریها در پی افزایش اقدامات موشکی بالستیک کره شمالی صورت می گیرد.

آنها افزوده اند که پرتاب یک موشک بالستیک دیگر از سوی کره شمالی در ماه جاری میلادی اقدامی مغایر با فرایند عاری سازی منطقه شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای است.

طرف های ذی ربط همچنین به این توافق رسیدند که برای مقابله با کره شمالی از شورای امنیت کمک گرفته و با همکاری دیگر کشورها، فشارها بر پیونگ یانگ را افزایش دهند.

در شرایطی که کره شمالی روز دوشنبه یک موشک اسکاد کوتاه برد به دریای شرقی پرتاب کرده است، کره جنوبی، آمریکا و ژاپن تصریح کرده اند با این اقدامات مقابله خواهند کرد.

همزمان خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی اعلام کرده که «هان مین کو» وزیر دفاع این کشور نیز با شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در سئول دیدار و با آنان در باره کره شمالی بحث و تبادل نظر کرده است.

آنان سپس با انتشار بیانیه مشترکی خاطر نشان کردند که کره شمالی با چنین پرتاب هایی مسیر انزوای خود را تسریع می کند.

کد خبر 371870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha