همشهری آنلاین: روزنامه‌های انگلیس در گزارشی‌هایی با اشاره به ادامه کاهش فاصله حزب کارگر و محافظه‌کار در ۱۰ روز مانده به انتخابات پارلمانی این کشور براساس آخرین نظرسنجی‌ها عنوان کردند: این مساله محافظه‌کاران را عصبی و دچار اضطراب کرده است.

 اضطراب و عصبانیت در اردوگاه محافظه‌کاران در آستانه انتخابات انگلیس

به گزارش ایرنا، ساندی‌تایمز در این خصوص نوشت: نظرسنجی‌های صورت گرفته حاکی از کاهش میزان حمایت از حزب محافظه‌کار به دنبال انتشار مانیفست انتخاباتی‌اش و نیز انفجار اخیر در منچستر است.

این نشریه افزود: براساس نظرسنجی موسسه یوگو برای ساندی‌تایمز، در حال حاضر فاصله حزب کارگر به محافظه‌کار ،به هفت درصد رسیده است.

ساندی‌تایمز اضافه کرد: براساس نظرسنجی یوگو، هم‌اکنون میزان حمایت از حزب محافظه‌کار 43 درصد و میزان حمایت از حزب کارگر 36 درصد است .

این نشریه افزود: برخی از اعضای ارشد حزب محافظه‌کار نگران از این هستند در صورت ادامه این وضعیت، این حزب در حفظ اکثریت کرسی‌های مجلس عوام شکست بخورد.

آبزرور نیز روز یکشنبه نوشت: کاهش چشمگیر فاصله حزب کارگر با حزب محافظه‌کار براساس آخرین نظرسنجی‌ها،سبب عصبی شدن و اضطراب محافظه‌کاران شده است .

این نشریه افزود: نتایج نظرسنجی مشترک موسسه 'اوپینیوم' و آبزرور مؤید آن است که میزان حمایت از حزب محافظه‌کار در حال حاضر 45 درصد است که نسبت به هفته گذشته یک درصد کاهش داشته است.

آبزرور افزود: میزان حمایت از حزب کارگر نیز هم ‌اکنون 35 درصد است که نسبت به هفته گذشته، 2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

این نشریه افزود: فاصله این دو حزب هم‌اکنون به 10 درصد رسیده و این در حالی است که در اواسط ماه گذشته میلادی، فاصله آنها 19 درصد بود.

آبزرور نوشت: این روند مؤید آن است که رقابت این دو حزب در 10 روز مانده به انتخابات پارلمانی بیش‌ازپیش تشدید و فاصله آنها کمتر خواهد شد.

این نشریه افزود: 'ترزا می' نخست‌وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس، با تصور اینکه حزبش قادر به کسب کرسی‌های بیشتری در مجلس عوام و وارد کردن شکست سنگین به حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین هست، تن به انتخابات زودرس پارلمانی داد.

به گفته تحلیل گران، نوع کارزار انتخاباتی حزب کارگر به ویژه وعده هایش درخصوص ملی کردن بخش های انرژی، خطوط راه آهن و تاکید بر افزایش ساخت مسکن برای طبقات کم درآمد، در کنار شخصیت 'جرمی کوربین' و سخنرانی های تبلیغاتی اش، سبب شده است که میزان حمایت از این حزب روند افزایشی داشته باشد.

آنها بر این باورند، مانیفست انتخاباتی محافظه کاران که در آن خواستار اصلاحات مربوط به مراقبت های اجتماعی شده است، بیشترین ضربه را به این حزب زده است.

به گفته آنها، حمله تروریستی دوشنبه شب گذشته در منچستر نیز فشار بیشتری را متوجه دولت محافظه کار 'ترزا می ' کرده است.

مجلس عوام در 30 فروردین‌ماه گذشته، با 522 رأی موافق در برابر 13 رأی مخالف، موافقتش را با پیشنهاد غیرمنتظره 'ترزا می' نخست‌وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس برای برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در هشتم ژوئن آینده اعلام کرد.

احزاب سیاسی انگلیس از آن تاریخ تاکنون فعالیت های تبلیغاتی سنگینی را در چارچوب کارزارهای انتخاباتی شان، شروع کرده اند که مساله برگزیت و مسایل اقتصادی از جمله محورهای تبلیغاتی آنها شمرده می شود.

در همین حال به دنبال حمله تروریستی منچستر که دستکم 22 کشته داشته است، سبب شده است که بحث امنیت و مبارزه با تروریسم نیز به کارزار انتخاباتی احزاب سیاسی انگلیس به ویژه احزاب کارگر و محافظه کار کشیده شود.

جرمی کوربین رهبر چپ گرای حزب کارگر روز جمعه گذشته و پس از گذشته سه روز از حمله مرگبار تروریستی منچستر، در اظهاراتی جنجال برانگیز، وقوع حمله تروریستی در داخل انگلیس را با مداخلات نظامی این کشور در خارج مرتبط دانست و خواستار تغییر در سیاست خارجی انگلیس شد.

'ترزا می' نخست وزیر و سایر اعضای کابینه اش، نیز متقابلا ضمن حمله شدید به کوربین، اظهارات رهبر حزب کارگر را توجیهی برای حملات تروریستی خوانده اند.

'امبر راد' وزیر کشور انگلیس در گفت وگو با نشریه ساندی میل که روز یکشنبه منتشر شد، مدعی شد که پیروزی حزب کارگر در انتخابات پارلمانی سبب افزایش خطر حملات تروریستی در این کشور خواهد شد.

کد خبر 371642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha