یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت می‌گوید هند موارد ابتلا به ویروس زیکا را گزارش کرده است و باید اقداماتی برای تشدید مراقبت انجام شود.

zika

به گزارش رویترز سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد وزیر بهداشت هند در ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) سه مورد ثابت‌شده عفونت زیکا را در ایالت غربی گجرات گزارش کرده است. بر اساس بیانیه این سازمان، این موارد عفونت در جریان آزمایش‌ها در ماه‌های فوریه و نوامبر سال گذشته شناسایی شدند و مورد سوم در ماه ژانویه امسال کشف شد.

یک مقام وزارت بهداشت فدرال هند گفت ایالت‌ها از پروتکل‌های استانداردی پیروی می‌کنند و «جایی برای نگرانی وجود ندارد.» این وزارت در ماه مارس نیز در پاسخ به یک سوال در پارلمان این کشور،شناسایی یک مورد ثابت‌شده عفونت زیکا- مربوط به ماه ژآنویه امسال در گجرات- را تایید کرده بود.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌اش می‌گوید: «این یافته‌ها بیانگر میزان پایین انتقال ویروس زیکا است و موارد جدید عفونت ممکن است در آینده رخ دهد.»

«چرخش ویروس زیکا در منطقه آسیای جنوب شرقی شناخته‌شده است و این یافته‌ها تغییری در ارزیابی جهانی خطر ایجاد نمی‌کند.»

اخیرترین مورد شیوع ویروس زیکا که عمدتا بوسیله پشه‌ها منتقل می‌شود، مربوط به  سال ۲۰۱۵ در برزیل بود که به سرعت در همه جهان گسترش یافت.

اگر این ویروس یک زن باردار را الوده کند، ممکن است باعث نقائص جنینی متعددی شود، از جمله میکروسفالی که در آن سر نوزاد به طور غیرطبیعی کوچک است.

کد خبر 371638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha