شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: منابع نظامی مصری اعلام کردند در واکنش به حمله تروریست‌ها علیه قبطی‌ها در استان المنیا که ۲۹ کشته برجای گذاشت ، در حمله‌های هوایی ارتش مصر مقرهای گروه‌های تندرو در نزدیکی شهر درنه در شرق لیبی هدف گرفته شد.

ارتش مصر اعلام کرد، نیروهای هوایی حمله‌هايی را به پادگان‌های تندروهایی در لیبی انجام دادند که تایید شده آنها در حمله به المنیای مصر دست داشتند.

این واكنش هم‌زمان با اظهارات عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر درباره حمله تروریستی استان المنیا بود.

سیسی در این سخنرانی تاکید کرد، دستور حمله به پادگان‌های تروریست‌ها را در هر نقطه داده است.

او بعد از نشست امنیتی گفت: من از دستور حمله بسیار قوی با شما صحبت می‌کنم. هر پایگاهی را در داخل یا خارج از مصر که در آنها افراد مسلح برای هدف قرار دادن مصر آموزش می‌بینند، هدف قرار می‌دهیم.

سیسی مجازات کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند را بدون هیچ سازش و تعارفی خواستار شد.

به گزارش ایسنا، شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر نیز اظهار داشت: حمله المنیا بافت ملی مصر را هدف قرار داد.

نخست وزیر مصر گفت: حمله به مقرها در خارج از مصر سرآغاز مبارزه با تروریسم است و امنیت ملی مصر از خارج از خاک کشور آغاز می‌شود.

عصام البدیوی، استاندار المنیا نیز تاکید کرد، پلیس منطقه‌ای که حمله رخ داد را پاکسازی کرده و ایست‌های بازرسی برای یافتن مهاجمان ایجاد شده است.

وزارت بهداشت مصر افزایش تعداد کشته‌ها را به ۲۹ تن اعلام کرد.

ارتش مصر هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، عملیات نظامی همچنان ادامه دارد و تصاویری از خلبان‌ها که برای حمله آماده می‌شدند را منتشر کرد.

نیروهای ارتش مصر مقر اصلی مجلس"شورای مجاهدین درنه" در لیبی را منهدم کردند.

تلویزیون مصر نیز در خبری فوری آورد، نیروی هوایی شش سورتی پرواز برای هدف قرار دادن مقرهای عناصر تروریستی در شهر درنه لیبی داشت.

از سوی دیگر ارتش تحت فرماندهی خلیفه حفتر نیز اعلام کرد، جنگنده‌هایش در این عملیات هوایی در کنار ارتش مصر حضور داشتند.

دفتر اطلاع‌رسانی ارتش لیبی در شرق این کشور افزود، این حمله‌ها گروه‌های مرتبط با القاعده را در چند نقطه هدف قرار داد و بعد از آن عملیات زمینی انجام خواهد شد.

سرهنگ صقر الجروشی، فرمانده نیروهای هوایی لیبی اعلام کرد، حمله‌هايی که نیروی هوایی مصر علیه پایگاه‌های تروریست‌ها در شهر درنه انجام داد با هماهنگی فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی بود.

شش حمله به نابودی مقر اصلی شورای مجاهدین درنه منجر شد و این جنگنده‌ها سالم به مقر خود بازگشتند.

یکی از ساکنان درنه به رویترز گفت: صدای چهار انفجار مهیب را شنیده و مصر پادگان‌های افراد مسلح مرتبط با القاعده را هدف قرار دادند.

درنه یکی از شهرهایی است که ارتش تحت حمایت خلیفه حفتر در تلاش است آن را از تروریست‌ها پس بگیرد.

این در حالی است که محمد المنصوری، سخنگوی مجلس شورای مجاهدین درنه به الجزیره گفت: بمباران مصر در مناطق مسکونی رخ داد که خسارت‌هایی را به منازل و خودروها وارد کرد.

المنصوری افزود: در بمباران ارتش مصر هیچ یک از مواضع وابسته به مجلس شورا هدف گرفته نشد و شورا هیچ ارتباطی با هدف قرار دادن اتوبوس حامل قبطی‌های مصر ندارد.

کد خبر 371440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha