همشهری آنلاین: مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از آغاز برنامه‌های تابستانه آموزش و پرورش برای دانش آموزان از ۱۰ تیرماه خبر داد و گفت: ۲۵ هزار پایگاه تابستانی پذیرای دانش آموزان در تابستان خواهند بود.

به گزارش ايسنا، مهدی علی اکبرزاده به اعلام برنامه‌های تابستانه آموزش و پرورش برای دانش آموزان پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌های تابستانه بعد از ماه مبارک رمضان و از ۱۰ تیرماه آغاز می شود.

وی افزود: مهمترین برنامه ما در تابستان اردوهای راهیان نور دانش آموزی است که مرحله آخر از برنامه اعزام ما در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ از ۱۰ تیر شروع می شود و به علت گرمای هوا دانش آموزان به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب اعزام می شوند.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اردوهای راهیان نور تا بیستم شهریور ماه ادامه دارد گفت: تا امروز بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز را به مناطق عملیاتی اعزام کردیم و با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش را یک میلیون نفر در نظر گرفته بودیم، امیدواریم در زمان باقی مانده و طبق برنامه ریزی انجام شده بتوانیم حداکثر پذیرش را داشته باشیم.

علی اکبر زاده از آغاز فعالیت پایگاه‌های تابستانه از ۱۵ تیرماه خبر داد و گفت: برنامه پایگاه‌های تابستانه بعد از ثبت نام از ۱۰ تا ۱۵ تیرماه، شروع می شود و بیش از ۲۵ هزار پایگاه تابستانه پذیرای دانش آموزان خواهند بود.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های اردویی ما که بلافاصله بعد از ماه مبارک ودر نیمه اول تیر انجام می شود دوره آموزشی برای مدیران اردوگاه‌های کشور و مربیان و معاونین پرورشی است که البته این دوره‌های آموزشی ادامه دار خواهند بود و تا پایان تابستان به طول می انجامند.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از ۱۲ تا ۱۵ تیرماه حدود ۴۰۰ نفر از مدیران اردوگاه‌ها را پذیرش و وارد دوره آموزشی می شوند تا اطلاعاتشان بروزرسانی شود عنوان کرد: اولین برنامه آموزشی حضوری با مدیران اردوگاه ها در آذربایجان غربی و در اردوگاه معلم شهر ارومیه برگزار می شود.

علی اکبرزاده ادامه داد: بنیاد علوی نیز ۱۵۰۰۰ دانش آموز تحت پوشش خود را از ۱۰ تا ۲۵ شهریور به اردوگاه امام خمینی لواسان می برد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در قالب طرح هجرت ۳ نیز از ۲۰ تیر تا ۲۰ شهریور به مدت ۲ ماه دانش آموزان را به مناطق کم برخوردار می برد تا در مرمت و زیباسازی مدارس مشارکت کنند. برای تابستان امسال ظرفیت اعزام ۱۰۰ هزار دانش آموز درنظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری پنجمیین دوره همسرایان امور تربیتی از ۱۹ تا ۲۱ تیرماه گفت: ۴۰۰ نفر از فرهنگیان که برگزیدگان استانی هستند در مرحله کشوری این دوره شرکت خواهند کرد.

علی اکبر زاده از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان در مرداد ماه خبر داد و گفت: مسابقات از دوم مرداد در اردوگاه نیشابور با حضور پسران شروع و در ۱۱ مرداد با مسابقات دختران به اتمام می رسد و مجموعا ۲۲۰ دانش آموز دختر و پسر در آن شرکت می کنند.

وی همچنین از برگزاری اردوی زیارت اولی ها از ۳ مرداد در سه استان خراسان، قم و فارس خبر داد و گفت: این اردو در سه حرم اما رضا(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ برگزار می شود. ظرفیت پذیرش ۲۰ هزار نفر بود که قبل از دهه کرامت ۳ هزار نفر را اعزام کردیم و ۱۷ هزار نفر دیگر از دهه کرامت به زیارت مشرف می شوند و این دوره ها تا پایان شهریور ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اردوی دانش آموزان مناطق مرزی نیز از ۴ تا ۱۸ مرداد برگزار می شود گفت: ۷۵۰ نفر دانش آموز دختر در این اردوها شرکت می کنند. اردوی ۳۵۰ دانش آموز پسر غرب کشور در استان اردیبل از ۲۲ تا ۲۴ مرداد و اردوی ۳۵۰ دانش آموز پسر شرق کشور در نیشاریور از ۲۹ تا ۳۱ مرداد برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری اردوی شوراهای دانش آموزی از ۵ تا ۱۴شهریور خبر داد و اظهار کرد: ابتدا اردوی دختران و بعد اردوی پسران برگزار می شود و ۳۵۰ دانش آموز دختر و ۳۵۰ دنش آموز پسر در این دوره ها شرکت می کنند.

علی اکبرزاده همچنین با اشاره به برگزاری اولین همایش کشوری کتابخوانان برتر دانش آموزی در اردوگاه باهنر تهران در روز ۲۲ شهریور ماه گفت: هدف مشخص ما ترویج فرهنگ کتابخوانی است و مرحله کشوری این همایش برای ۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر برگزار می شود.

وی در پیان گفت: کلیه فعالیت هایی که ذکر شد فعالیت های متمرکز ملی ما هستند و علاوه بر این استان ها نیز برنامه هایی را تدارک دیده اند و ۳۰۰ اردوگاه، ۱۲۰۰ کانون تربیتی و فرهنگی، کانون های پرورش فکری، دارالقرآن ها و خود مدارس به عنوان پایگاههای تابستانه فعالیت های متنوعی را تدارک دیده اند.

کد خبر 371197

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha