همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل ارتش گفت: رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس، خرمشهر را با ایمان به خدا، ولایت‌مداری، اعتماد به نفس ملی و نترسیدن از دشمن آزاد کردند.

احمدرضا پور دستان

به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ احمدرضا پور دستان روز سه شنبه در همایش شکوه ایثار با رویکرد تجلیل از حماسه آفرینان عملیات آزادی خرمشهر که با حضور رزمندگان شرکت کننده از نیروهای چهارگانه ارتش در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، این مطالب را عنوان کرد.

وی گفت: ما خرمشهر را با وحدت ملی و با هم بودن بین نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج مردمی و سایر نیرو ها شرکت کننده در عملیات بیت‌المقدس فتح کردیم.

جانشین فرمانده کل ارتش توضیح داد: ما خرمشهر را در نهراسیدن از مشکلات و مقاومت و استقامت فتح کردیم و اگر امروز مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا می فرمایند،خرمشهرهای دیگری در پیش است، مولفه های پیروزی همین ها است.
امیر سرتیپ پوردستان اضافه کرد: اعتماد به نفس ملی، نهراسیدن از مشکلات، نترسیدن از هیمنه دشمنان است، ما با همین ظرفیت و با همین استعداد و بنیه دینی می توانیم خرمشهرها را فتح کنیم و می خواهد به ما بگوید که حماسه سوم خرداد ریشه در عاشورا دارد.

وی با بیان این نکته که پیروزی ما در خرمشهر ریشه در اسلام، دین و ولایت مداری دارد، اظهار کرد:‌ این سه عامل بود که همه را زیر یک پرچم جمع کرد تا آن حماسه بزرگ را که فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس بود، رقم زد.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در روزهای آغازین دفاع مقدس و آن زمانی که شیپور جنگ نواخته شد، آن زمانی که رژیم بعث عراق با 12 لشکر، 45 تیپ مستقل و 366 فروند هواپیما مرزهای ما را مورد تعدی و تجاوز قرار داد، آن زمانی که فرزند برومند شما حضرت امام (ره) از درون حسینیه جماران ندای تاریخی« هَل مِن ناصر یَنصُرنی» را سردادند، ملت ولایت مدار، ملت متدین و بزرگ ایران اسلامی و ملت سلمانی ایران اسلامی به فرمان امام شان اعم از زن و مرد، پیر و جوان و بزرگ و کوچک لبیک گفتند و لباس رزم پوشیدند و برای دفاع از نظام نوپای جمهوری اسلامی و دفاع از اسلام و قرآن راهی جبهه های حق علیه باطل شدند و در خون خودشان غلتیدند و جلوتر از همه شهدا بودند.

وی یادآور شد: حقیقتا' روزهای آغازین جنگ شرایط بسیار پیچیده‌ای در جبهه ها حاکم بود و یک جنگ ناهمتراز و یک جنگ نابرابر که در دو طرف جبهه آن تقارن وجود نداشت، یک طرف ما بودیم، ارتشی بود که عمده نیروهای آن در کردستان درگیر مقابله با ضد انقلاب بود، تقلیل خدمت سربازی و نقل و انتقالات بی رویه کمر یگان ها را شکسته بود، سپاه تازه تشکیل شده بود و بخش عظیمی از این ظرفیت در کردستان درگیر مقابله با ضد انقلاب بود و بخشی دیگری از این ظرفیت مومن و متعهد درگیر با عوامل فتنه گر در ترورها و بمب گذاری ها بود، کشور در تحریم بود و تمامی کریدورهای اقتصادی و بازرگانی بر روی ما بسته شده بود و موج وسیع ترور و بمب گذاری در کشور جاری و ساری بود.

کد خبر 371111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha