همشهری آنلاین: روسیه که تاکنون چند بار به آمریکا و متحدان این کشور هشدار داده در قبال کره شمالی خویشتندار باشند تا شرایط بیش از این پرتنش نشود باز هم خواستار بردباری در قبال اقدام این کشور در پرتاب یک موشک جدید شد.

 روسیه آمریکا را به خودداری از قدرت نمایی علیه کره شمالی فرا خواند

به گزارش ایرنا، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: از امریکا و متحدان واشنگتن در منطقه شمال شرق آسیا می خواهیم در مورد پرتاب موشک جدید کره شمالی از خود صبر و خویشتنداری نشان دهند.

ایتارتاس به نقل از سخنان ریابکوف در باره پرتاب موشک جدید کره شمالی نوشت: بدیهی است بر این باوریم که این اقدام ها به نفع دسترسی به هدف اصلی و حل سیاسی مساله هسته ای شبه جزیره کره نیست.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: از شرکای آمریکایی، غربی و کشورهای شمال شرق آسیا هم دعوت می کنیم، حداکثر خویشتنداری را نشان دهند و از برگزاری رزمایش و استقرار سامانه های موشکی در پاسخ به اقدام های پیونگ یانگ خودداری کنند.

کره شمالی روز یکشنبه یک فروند موشک بالستیک پرتاب کرد که دومین شلیک در ماه جاری میلادی است.

روسیه بارها از آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کرده و این کشور را به پذیرش قطعنامه های شورای امنیت و پایان دادن به این اقدامات فراخوانده است.

به گزارش رسانه های روسی به نقل از ویکتور اوزروف رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون روسیه، پس از پرتاب موشک کره شمالی در اوایل ماه جاری میلادی، سامانه پدافند هوایی منطقه خاور دور روسیه نیز به حالت آماده باش کامل درآمد.

کره شمالی نوار مرزی کوچکی در خاور دور با روسیه دارد و منطقه «خاسان» تنها گذرگاه مرزی بین دو کشور است.

آزمایش موشکی جدید در حالی انجام و موفقیت آمیز اعلام شده که تنش ها در شبه جزیره کره بالا است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته هشدار داده بود، احتمال بروز یک «مناقشه جدی» با پیونگ یانگ وجود دارد، ولی همزمان گفته حاضر است با رهبر کره شمالی در مورد برنامه موشکی و هسته ای این کشور مذاکره کند.

تعلیق مذاکرات شش جانبه کره شمالی و پنج کشور آمریکا، ژاپن، روسیه، چین و کره جنوبی در دسامبر سال 2008 در پی آزمایش اتمی پیونگ یانگ، تهدیدهای واشنگتن و بی نتیجه ماندن تلاش ها برای از سرگیری این نشست ها، سبب افزایش تنش ها در شبه جزیره شده است.

کره شمالی سال 2005 خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و سال های 2006، 2009، 2013و 2016 هم آزمایش هسته ای انجام داد.

کد خبر 370991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha