مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

۲۲ کیلومتر از خط ۷ مترو با ۷ ایستگاه آماده است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث خط 7 مترو از سال‌94 به‌صورت جدي در دستور كار مديريت شهري قرار گرفته و هم‌اكنون 6هزار كارگر و مهندس در عمق 40متري زمين در تلاشند تا اين خط هرچه زودتر براي استفاده شهروندان پايتخت آماده شود.به گفته مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، هفته گذشته تست گرم خط‌7 مترو از بسيج تا صنعت پايان يافت و همه كارهاي آن انجام شده و آماده بهره‌برداري است. وي گفت: البته در اسفندماه سال گذشته تست گرم خط‌7 مترو از ميدان محمديه تا نواب انجام شد اما به‌دليل نبود پله برقي افتتاح آن به تأخير افتاد.

خط‌7 مترو از جنوب شرق تهران در نزديكي ورزشگاه تختي آغاز مي‌شود و با حركتي كه از سمت شرق به غرب دارد پس از طي 25كيلومتر به ميدان صنعت مي‌رسد و سرانجام در شهرك نفت در شمال غرب تهران پس از 30كيلومتر به پايان مي‌رسد. در فاز نخست اين پروژه، 10كيلومتر مترو در جنوب غربي شهر افتتاح مي‌شود. ايستگاه محمديه در خط يك و ايستگاه نواب در خط 2، ايستگاه‌هاي تقاطعي در خط 7 هستند كه آنها هم در فهرست بهره‌برداري قرار دارند.

نكته حائز اهميت اينكه خط‌‌7 از زير تمامي خطوط مترو عبور مي‌كند و به‌عنوان عميق‌ترين خط مترو شناخته مي‌شود. با احداث خط 7، روزانه يك ميليون و 1620مسافر توسط مترو جابه‌جا خواهند شد. البته سرفاصله قطارها در خطوط 6‌و‌7‌مترو، 30دقيقه است و با زير بار رفتن بيشتر خط، سرفاصله‌ها نيز كاهش مي‌يابد. هم‌اكنون ريل‌گذاري خط‌7 نيز انجام شده و حتي كف ريل‌ها نيز شسته شده است و انتظارها براي تكميل ايستگاه‌ها و افتتاح به‌زودي به پايان مي‌رسد.

  • وضعيت ساير خطوط

در پي آمادگي بخش اعظم از خط‌7، از خط 6و 8 مترو نيز خبرهاي خوشي به گوش مي‌رسد. عمليات حفاري خط 6 مترو طي روزهاي اخير به پايان رسيده و كارهاي ريل‌گذاري آن به اتمام رسيده و در نيمه اول امسال بخش عمده آن به بهره‌برداري خواهد رسيد. خط‌6 مترو با عبور از دولت‌آباد، كيانشهر، بعثت و ميدان خراسان به ميدان شهدا مي‌رسد و تلاش مي‌شود ايستگاه‌هاي بخش جنوبي براي مردمي كه از امكانات مترو در محله خود محروم هستند، در نيمه‌نخست سال‌جاري افتتاح شود.

براساس برآوردها ساخت و تجهيز اين خط ٦ هزار و ٥٠٠ ميليارد تومان هزينه دارد. ٧٨ جبهه كاري و 7742كارگر و مهندس عمليات عمراني خط ٦ را برعهده دارند. معاون حمل ونقل و ترافيك شهردار تهران درباره خط ديگر مترو نيز گفت: خط 8 كه خط ايستگاه شاهد تا فرودگاه امام‌خميني است نيز مراحل پاياني خود را مي‌گذراند و به اين ترتيب در نيمه اول امسال 100كيلومتر از مترو كه قول داده بوديم افتتاح خواهد شد.

کد خبر 370902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha