یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج آخرین نظرسنجی صورت گرفته در آستانه انتخابات سراسری انگلیس در هشتم ژوئن (۱۸ تیرماه) که روز یکشنبه منتشر شد، مؤید کاهش حمایت ازحزب محافظه کار تحت رهبری 'ترزا می' نخست وزیر این کشور است.

 سقوط آزاد حزب محافظه‌کار در آستانه انتخابات انگلیس

به گزارش ایرنا، نتایج نظرسنجی موسسه 'یوگو' که برای ساندی تایمز صورت گرفته ، بیانگر آن است که حزب کارگر به رهبری 'جرمی کوربین' فاصله اش را هم اکنون با حزب محافظه کار به رهبری 'ترزا می'، به 9 درصد رسانده که کمترین حد در طی یکسال اخیر است.

براساس نظرسنجی یاد شده که بعد از انتشار مانیفست انتخاباتی محافظه کاران در روز پنجشنبه گذشته انجام شده، میزان حمایت از حزب محافظه‌کار 44 درصد و میزان حمایت از حزب کارگر 35 درصد است.

به نوشته ساندی تایمز، میزان فاصله حزب محافظه کار از حزب کارگر تنها ظرف یک هفته گذشته و پس از انتشار مانیفست جنجالی حزب کارگر و مانیفست محافظه کاران به نصف کاهش یافته است.

در صورت ادامه این وضعیت، محافظه کاران در انتخابات پارلمانی هشتم ژوئن با کسب اکثریت ضعیفی کنترل مجلس عوام را در دست خواهند گرفت که این مساله در عمل یک شکست سنگین برای حزب محافظه کار شمرده می شود.

گفته می شود کارزار انتخاباتی حزب کارگر به ویژه وعده های اخیرش درخصوص ملی کردن بخش های انرژی، خطوط راه آهن و تاکید بر افزایش ساخت مسکن برای طبقات کم درآمد، در کنار شخصیت 'جرمی کوربین' و سخنرانی های تبلیغاتی اش، سبب شده است که میزان حمایت از این حزب روند افزایشی داشته باشد.

در همین حال مانیفست انتخاباتی محافظه کاران که در آن خواستار اصلاحات مربوط به مراقبت های اجتماعی شده است، بیشترین ضربه را به این حزب زده است.

حزب کارگر تحت رهبری 'تونی بلر' با کسب 35 درصد از آرای رای دهندگان توانست در انتخابات پارلمانی سال 2005 میلادی به پیروزی برسد.

مجلس عوام در 30 فروردین‌ماه گذشته، با 522 رأی موافق در برابر 13 رأی مخالف، موافقتش را با پیشنهاد غیرمنتظره 'ترزا می' نخست‌وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس برای برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در هشتم ژوئن آینده اعلام کرد.

احزاب سیاسی انگلیس از آن تاریخ تاکنون فعالیت های تبلیغاتی سنگینی را در چارچوب کارزارهای انتخاباتی شان، شروع کرده اند که مساله برگزیت و مسایل اقتصادی از جمله محورهای تبلیغاتی آنها شمرده می شود.

احزاب کارگر، محافظه کار و لیبرال دمکرات در طی روزهای اخیر مانیفست های انتخاباتی شان را منتشر کرده اند.

کد خبر 370847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha