یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس آمار رسمی از سوی موسسه ملی پرتغال، در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۲.۶ میلیون نفر در این کشور پایین تر از حد استاندارد، زندگی کرده‌اند که این مساله بسیار تکان‌دهنده است.

Portugal

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری «پورچوگال نیوز»، موسسه آمار ملی پرتغال در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: در سال گذشته میلادی تقریبا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این کشور در معرض خطر فقر و محرومیت اجتماعی قرار داشتند.

این آمار تکان‌دهنده علیرغم افزایش ۷۹ یورویی (۸۸.۵ دلاری) در حقوق ماهانه خانوارهای پرتغالی در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر می‌شود.

آمار منتشر شده از سوی این نهاد رسمی دربرگیرنده شرایط زندگی و بررسی درآمد پرتغالی‌ها می‌شود که نشان می‌دهد ۲ میلیون و ۵۹۵ هزار نفر که از این تعداد شمار قابل توجهی زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال بودند در معرض فقر و سایر مشکلات ناشی از آن هستند.

جمعیت کل پرتغال در حدود ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر است و شماری از شهروندان این کشور دارای خانه‌هایی با عدم قابلیت سکنی، بدون حمام و در برخی از موارد با اتاق‌های کوچک و تاریک هستند که این شرایط زندگی بر روی آنها و بویژه کودکان تاثیر منفی دارد.

کد خبر 370830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha