برخلاف سال گذشته که منتقدان و کارشناسان جشنواره کن را یک جشنواره متوسط ارزیابی کردند، هفتادمین دوره این جشنواره در همین روزهای ابتدایی میزبان چند فیلم ۴ و ۵ستاره بود و به‌نظر می‌رسد کار برای پدرو آلمودووار، رئیس و دیگر اعضای هیأت داوران بسیار سخت باشد.

سینما

به گزارش همشهري در جدول ارزيابي سايت اسكرين‌ديلي كه شامل منتقدان رسانه‌هايي چون ليبراسيون و پوزيتيف فرانسه، بانكوك‌پست تايلند، هفته‌نامه تايم و روزنامه لس‌آنجلس تايمز آمريكا، ماهنامه سايت‌اندساوند و روزنامه ديلي‌تلگراف بريتانيا و نمايندگاني از روسيه، ايتاليا و آلمان است، «بدون عشق» آندري زوياگينتسف با امتياز 2/3 از 4 در صدر است؛ ضمن اينكه اين فيلم از 5منتقد تمام 4ستاره ممكن را به معناي عالي دريافت كرده است.

از سوي ديگر، منتقدان گاردين حسابي از تماشاي برخي فيلم‌هاي حاضر در بخش‌هاي رسمي مسابقه كن امسال به وجد آمده و آنها را ستاره‌باران كرده‌اند؛ ازجمله «چهره‌ها، دهكده‌ها» به كارگرداني آنيس واردا كه از جردن هافمن 5ستاره گرفته است. اين فيلم فرانسوي در بخش خارج از مسابقه كن به نمايش درآمده است. برخي معتقدند اگر چهره‌ها، دهكده‌ها در بخش مسابقه حضور داشت، از بخت‌هاي جدي بردن نخل طلايي بهترين فيلم بود.

پس از بحث‌هاي فراواني كه درباره حضور فيلم‌هاي توليد شبكه نتفليكس در كن به‌وجود آمد، سرانجام «اوكجا» به كارگرداني بونگ جون- هو در بخش مسابقه روي پرده رفت و تحسين تماشاگران و منتقدان را برانگيخت. اين در حالي است كه بروز اشكال فني حين نمايش تماشاگران را عصباني كرد و آنها ناراحتي خود را با هو كردن و كوبيدن پا بر زمين نشان دادند. اين اشكال در همان 5دقيقه ابتدايي به‌وجود آمد و البته خيلي زود رفع شد.

پيتر بردشاو، منتقد و نويسنده ارشد گاردين بدون توجه به حاشيه‌هاي حضور نتفليكس در كن حسابي به تعريف و تمجيد از اوكجا پرداخت و به آن 5ستاره از 5ستاره ممكن را داد. او اوكجا را با «اي‌تي» استيون اسپيلبرگ و آثار رولد دال مقايسه كرد و به اين ترتيب به‌نظر مي‌رسد مديران نتفليكس در نخستين حضور خود در كن مي‌توانند به درخشش در روز اختتاميه و كسب جايزه اميدوار باشند. بونگ جون- هو بيشتر با اكشن علمي- خيالي تحسين‌شده «برف‌شكن» شناخته مي‌شود.

کد خبر 370736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha