شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از پیشرفت فزاینده در گفتگوهای سوریه در ژنو گفت.

دی میستورا خبر داد | پیشرفت در گفتگوهای سوریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ استفان دی میستورا در اظهاراتی در ژنو سوئیس گفت: در این دور از گفتگوها لفاظی کمتر است و فضای کاری بیشتری وجود دارد. ما درحال پیشرفت فزاینده هستیم. هدف ما روشن است که همانا چارچوب توافقنامه بر مبنای مذاکره و روند گذار سیاسی مبتنی بر مذاکره و منطبق بر (قطعنامه) 2254 است، یعنی برداشتن یک گام در هر زمان.

وی افزود: ما روندی از دیدار کارشناسان را آغاز کردیم که درباره موضوعات حقوقی و موضوعات مربوط به قانون اساسی بوده است. ریاست این جلسات بر عهده دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل و کارشناسان سازمان ملل بوده است . من خشنودم که این روند، در واقع آغاز شده است. این روند دیروز آغاز شد. ما فقط چهار روز وقت داشتیم تا بعد از برگزاری مقدمات، کار را شروع کنیم. این جلسات دیروز شروع شد و تا روز جمعه ادامه یافت. من مشتاقم تا این عناصر بیشتر را به پیش ببرم. سازمان ملل متحد اقدام به تسهیل گفتگوهای درون سوری در ژنو کرده است.

دی میستورا گفت: بحث های رسمی باید ادامه یابند اما ما اکنون یک روند جدید داریم که می تواند رخ دهد هنگام گفتگوها رخ دهد و باید هم رخ دهد. شاید بین گفتگوها هم رخ دهد. پس این جلسات بیشتر به جلسات کاری شبیه هستند. این جلسات بیشتر کاری هستند به خصوص درباره موضوعی که به اعتقاد ما سایر موضوعات را پوشش می دهد که به ایده های مربوط به قانون اساسی مربوط می شود.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: من روز جمعه همچنین دیدار سه جانبه و سازنده ای را با نماینده ی ارشد آمریکا و روسیه داشتم و درباره گفتگوها صحبت کردیم.

وی گفت: تصمیم دارم اوایل هفته آینده گزارشی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه دهم و درباره دور بعدی گفتگوها با دبیرکل سازمان ملل متحد مشورت خواهم کرد.

کد خبر 370726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha