همشهری آنلاین: حسن یزدانی با ضربه کردن قهرمان جهان و المپیک از کشور آذربایجان به فینال وزن ۸۶ کیلوگرم بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو راه یافت تا ایران در روز پایانی مسابقات کشتی آزاد دو فینالیست و دو شانس مدال برنز داشته باشد.

حسن یزدانی

به‌ گزارش ‌ایسنا، در روز پایانی رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو، حسن یزدانی قهرمان وزن 74 کیلوگرم المپیک ریو، در نیمه نهایی وزن 86 کیلوگرم به مصاف شریف شریف‌اف، دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن، قهرمان سابق جهان و دارنده مدال برنز المپیک ریو از آذربایجان رفت که در سه ‌دقیقه و 13 ثانیه موفق شد قهرمان نامدار جمهوری آذربایجان را جلوی چشم تماشاگران کشور میزبان با حساب یازده بر صفر ضربه فنی کند و با این پیروزی با ارزش راهی فینال شود. حریف وی در این دیدار سلیم یاشار دارنده مدال نقره المپیک 2016 و نقره و برنز جهان از ترکیه است.

یزدانی پیش از در دور نخست استراحت کرد سپس در دور دوم مقابل بهادر کودیروف از تاجیکستان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسیده بود.

اما در وزن 61 کیلوگرم مسعود اسماعیل‌پور پس از پیروزی مقابل رجب منیر آکتاش از ترکیه با نتیجه 2 بر یک و برتری 8 بر 2 برابر کوات امیرتایف از قزاقستان راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله اسماعیل پور به مصاف حاجی علی اف دارنده دو مدال طلای جهان در سالهای 2014 و 2015 و دارنده مدال برنز المپیک ریو از آذربایجان رفت که هشت بر یک شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت.

در وزن 70 کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر سوربون عبدالخائف از تاجیکستان را شکست داد. وی در دور بعد در یک مصاف حساس و نفس گیر اختیار نوروزاف دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از ازبکستان را 7 بر 6 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. حسین خانی در مسابقه بعد آدام باتیروف کشتی‌گیر روسی الاصل بحرین را 5 بر 3 مغلوب کرد و دومین فینالیست ایران در روز پایانی مسابقات کشتی آزاد لقب گرفت.حریف وی در دیدار فینال مرتضی علی مسلم اف از آذربایجان است.

در وزن 125 کیلوگرم، جابر صادق زاده در دور نخست زمان انور از پاکستان را در زمانی کمتر از یک دقیقه و 30 ثانیه با حساب 11 بر صفر ضربه فنی کرد اما در نیمه نهایی 7 بر 3 مغلوب جمال الدین ماگومداف از کشور میزبان شد و به دیدار رده بندی رفت.حریف وی در این دیدار رجا الکراد از سوریه است.

کد خبر 370707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha