مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

۱۱۴ پروژه جدید شهری در منطقه۱۶ تهران افتتاح شد.

شهر

 مازیارحسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در مراسم افتتاح این پروژه‌ها با اشاره به اینکه موضوع اشتغال و بیکاری مهم‌ترین مسئله‌ای است که در کشور با آن روبه‌رو هستیم، گفت: 90درصد اعتياد و كارتن‌خوابي از بيكاري است و بايد كمك كنيم كساني دولت را اداره كنند كه بر اشتغال، توليد و فرمايشات مقام معظم رهبري تأكيد دارند. وي با اشاره به اينكه به فرموده قرآن كريم مومنان دو دسته‌اند، افزود: كساني هستند كه مومن و جهادگرند و بعضي قائدين هستند. نتيجه مجاهدت اين است كه ما امروز در نقطه‌اي قرار گرفته‌ايم كه در زماني نه‌چندان دور با وضعيت كنوني فاصله بسياري داشت.

حسيني با اشاره به اينكه امروز هيچ تفاوتي بين شمال و جنوب شهر تهران نيست، بوستان بانوان منطقه16 را كم‌نظير دانسته و گفت: استخر روباز اين بوستان در بسياري از مناطق شمالي شهر وجود ندارد. وي همچنين درخصوص پل كابلي جديد در مجاورت پل كابلي جواديه، دهنه قوسي اين پل را هنر مهندسي و ذوق معماري خواند.

  • توجه به كاهش فاصله شمال و جنوب شهر

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه شهردار تهران در اين دوره تحول بزرگي را در شهر تهران به‌وجود آورد، خاطرنشان كرد: دكتر قاليباف هميشه تأكيد داشتند بين جنوب و شمال به جنوب شهر و بين شرق و غرب به شرق شهر تهران توجه داشته باشيد و امروز مي‌توانيم بگوييم اين اتفاق رخ داده است. روزي نبود كه در بزرگراه آزادگان تصادف منجر به جرح يا فوت نداشته باشيم.

آنجا زماني محل دفن زباله بود و در قسمت‌هايي از آن 18 تا 20كيلومتر زباله دفن شده بود، اما در كمتر از 2سال اين بزرگراه را به يكي از بزرگراه‌هاي استاندارد شهر تهران و كشور تبديل كرديم. كلنگ برخي از پروژه‌ها را يك رئيس‌جمهور مي‌زند و افتتاحيه را رئيس‌جمهور بعدي انجام مي‌دهد اما استانداردسازي بزرگراه آزادگان در تهران كم‌نظير است. حسيني در ادامه با اشاره به اينكه شانزدهمين و بزرگ‌ترين پارك ترافيك شهر تهران در منطقه16 افتتاح شد، گفت اميدواريم اين اقدامات در بحث ترافيك مؤثر باشد و نظم و فرهنگ ترافيك ارتقا پيدا كند. اطمينان دارم هر كودك و دانش‌آموزي كه در اين پارك‌ها آموزش مي‌بيند، آموزش‌ها در ذهنش ماندگار مي‌شود.

وي با توجه به اينكه تمامي پارك‌هاي ترافيك در تابستان پذيراي شهروندان هستند، افزود: باز هم بر دوچرخه سواري تأكيد مي‌كنم. اجداد ما از دوچرخه به‌عنوان وسيله حمل‌ونقل استفاده مي‌كردند و امروز در كشورهاي پيشرفته براي سلامتي از دوچرخه استفاده مي‌كنند. معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، اتفاقات رخ داده در مترو را انقلاب دانست و گفت: سال84 فقط 89كيلومتر مترو داشتيم، اما امروز 170كيلومتر مترو داريم.

خط6 مترو با 20ايستگاه دولت‌آباد را به حرم حضرت عبدالعظيم حسني وصل مي‌كند و خط7 مترو با طولي بيش از 22كيلومتر و حداقل 7 ايستگاه ميدان بسيج را به ميدان صنعت متصل مي‌كند. به گفته حسيني خط 8 مترو با 35كيلومتر طول شهر آفتاب را به فرودگاه بين‌المللي امام خميني وصل مي‌كند. ايستگاه فرودگاه امام خميني معماري‌اي فاخر دارد كه آبروي ملي را به همراه مي‌آورد.

  • راه‌اندازي 2مركز درماني ويژه نيازمندان

جواد ميرزاقلي، شهردار منطقه16 در مراسم افتتاح اين پروژه‌ها گفت: بوستان ترافيك با 40هزار و 800مترمربع از بزرگ‌ترين بوستان‌هاي ترافيك تهران است و امكانات متعددي براي آن درنظرگرفته شده است. همچنين شهربازي غيراستاندارد خيابان شهيد وفايي تعطيل و به جاي آن بوستان بانوان احداث شده است.

به گفته وي احداث باند كندروي بزرگراه آزادگان و نصب دوربين‌هاي كنترل ترافيك در اين محدوده از تصادفات مرگبار خواهد كاست. يكي ديگر از پروژه‌هاي افتتاح شده در روز گذشته راه‌اندازي مركز درماني نيازمندان است كه به گفته ميرزاقلي اين مركز روزانه 60نفر مراجعه‌كننده دارد. همچنين مركز ديگري هم در محله جواديه براي درمان بيماران نيازمند با هزينه‌اي كمتر از بيمارستان‌هاي دولتي راه‌اندازي شده است. قبور شهداي گمنام منطقه نيز بازسازي شده و تا 2‌ماه ديگر زيرگذر ضربعلي‌زاده كه خزانه را به نازي‌آباد متصل مي‌كند، در اين منطقه بهره‌برداري خواهد شد.

کد خبر 370430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha