دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

پیرو درج گزارشی با عنوان «تعلل دوباره در مبارزه با قاچاق کالا» در صفحه نخست و ۴ روزنامه همشهری مورخه دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری، وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال توضیحاتی خواستار درج آن شده است.

گمرک

در اين توضيحات آمده است: «در چند روز اخير در برخي رسانه‌ها به‌ويژه روزنامه همشهري مطلبي از قول مديركل خدمات بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص زمان دقيق اجرايي شدن دستورالعمل‌هاي «شناسه كالا» درج شده است. با توجه به اطلاع‌رساني كه قبلا در اين‌باره صورت گرفته، اين مطلب منطبق با واقعيت نيست».

در ادامه اين جوابيه آمده است: «با اين حال مطابق بررسي‌هاي انجام شده به‌ويژه اظهارات مديركل محترم خدمات بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستورالعمل مربوط به 10گروه كالايي در دست بررسي و نهايي شدن است و به محض اتمام كار و تأييد كارگروه ملي جهت اطلاع همگان منتشر خواهد شد. بنابراين اجرايي شدن اين دستورالعمل طي چند روز آينده يا مشروط دانستن اجراي آن به اعلام نظر افراد و دستگاه‌ها صحت ندارد. لازم به توضيح است كه شناسه‌دار كردن كالاها يكي از راه‌هاي مبارزه و كنترل قاچاق كالا به درون كشور است».

توضيح همشهري : ارائه كد شناسه كالا تكليفي است كه براساس آيين‌نامه اجرايي ماده 13قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز به دستگاه‌هاي ذيربط ازجمله وزارت صنعت ابلاغ شده و براساس اين آيين‌نامه 23اسفند سال 95آخرين مهلت اعلام شده در قانون مذكور براي ارائه كد شناسه كالا به اولويت سوم گروه‌هاي كالايي ذكر شده در ماده 3اين آيين‌نامه بوده است. بر اين اساس تعويق در ارائه كد شناسه كالاهاي مشمول اولويت‌هاي «الف»، «ب» و «پ» ذكر شده در اين آيين‌نامه قابل كتمان نيست و نقل قول‌هاي درج شده در مورد زمان ارائه كد شناسه اين كالاها در گفت‌وگو با مسئولان وزارت صنعت منتشر شده است.

کد خبر 370184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha