همشهری آنلاین: مرحله دوم رزمایش روی نقشه آبخاکی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس آجا) با حضور امیر سرتیپ دوم حسین ولی وند فرمانده این دانشگاه، اساتید و دانشجویان دوره‌های ۱۱ و۲۷ با اجرای شور اول ستادی برگزار شد.

رزمایش

به گزارش ایرنا، در این مرحله از رزمایش روی نقشه آبخاکی، گروههای آموزشی که در نقش فرماندهان تیپ و نیروهای پیاده شونده ساحلی بودند به انجام طرح ریزی، هدایت و اجرای یک عملیات نظامی علیه دشمن فرضی را به صورت نمادین اجرا کردند.

در ادامه اجرای دومین مرحله از این رزمایش، دانشجویان به تمرین با نرم افزار بازی جنگ، تجزیه و تحلیل طرح عملیاتی فرماندهی مشترک، تهیه برآوردها(شور اول ستادی فرمانده پیاده شونده و عناصر پدافند هوایی و هوایی) پرداختند.

در این مرحله از رزمایش روی نقشه آبخاکی در دافوس آجا، امیر سرتیپ دوم ستاد حسین ولی وند زمانی خطاب به دانشجویان شرکت کننده در این رزمایش گفت:رزمایش ها میادین تمرین و آموزش هستند و با توجه به تخصص ها و رسته های مختلف، سعی کنید تا علاوه بر آموزش از تجربیات یکدیگر نیز استفاده کنید.

فرمانده دانشگاه دافوس آجا ضمن بیان این موضوع که در میدان عمل دیگر مجالی برای اشتباه نیست، تصریح کرد:مردان بزرگ در میادین بزرگ شناخته می شوند و این به واسطه تمرین وآموزش های مداوم آنان است.

امیرسرتیپ دوم ولی وند خطاب به دانشجویان حاضر در این رزمایش تاکید کرد: از لحظه لحظه حضور خود در این رزمایش بهره ببرید و مهارت خود را در علوم نظامی و مدیریتی افزایش دهید.

رزمایش روی نقشه مشترک آبخاکی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس ارتش) صبح روز شنبه 23 اردیبهشت 96 به مدت 5 روز در محل این دانشگاه آغاز شده است.

این رزمایش با تشکیل 18 گروه آموزشی دانشجویان و با نظارت استادان برجسته دافوس آجا در حال برگزاری است.

در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس)، آموزش پرسنل منتخب ارتش بمنظور مسوولیت پذیری در رده های میانی تیپ به بالا، یگان های همتراز آجا و سایر نیروهای مسلح(مقطع کارشناسی ارشد و کارشناس ارشد حرفه ای) در رشته های مدیریت دفاعی با چهار گرایش عملیاتی، شامل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و چهار گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل اداری، پرسنلی، مالی، آماد و پشیتبانی، آموزش، جنگال و علوم سایبری انجام می گیرد.

کد خبر 370160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha