همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: زمینه‌های لازم برای مشارکت مردم در حوزه سلامت باید فراهم شود.

سید محمد هادی ایازی

به گزارش وبدا، گردهمایی خیرین مرکز آموزشی، درمانی و روان‌پزشکی رازی نیز برگزار شد. در این گردهمایی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به این که در دولت یازدهم به موضوع سلامت روان اهمیت بیش‌تری داده شد، افزود: در این دوره توانستیم هزار تخت روان‌پزشکی را راه‌اندازی کنیم و طی چند ماه آینده نیز ۲۵۰ تخت دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر سید محمدهادی ایازی با تاکید بر این که باید زمینه‌های لازم برای مشارکت مردم در حوزه سلامت فراهم شود، گفت: تسهیل کار خیرین و انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد باید اولویت اول ما باشد و افزود: در حال حاضر ۶۲۰ سازمان مردم‌نهاد در حوزه سلامت وجود دارند که بخش عمده‌ای از فعالیت آن‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی و پیش‌گیری است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به نقش موثر سمن‌ها و نهادهای اجتماعی در حوزه سلامت روان، گفت: نهادهای اجتماعی و انجمن‌ها باید مطالبات خود را بیان کنند و در قالب سمن‌ها نگاه خود را اعلام و پی‌گیر مطالبات خود باشند و بعد از آن مساله را رسانه‌ای کنند تا مسوولان نیز دغدغه آن‌ها را برطرف کنند.

بنابر اعلام وب‌دا، با همت خیرین، سالن‌های مهر اول و مهر دوم نگهداری بیماران روانی بیمارستان روان‌پزشکی رازی بازسازی و تجهیز شد و با حضور دکتر سیدمحمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمد نصیری، مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت، مسوولان مجمع خیرین کشور و جمعی از خیران و مسوولان این مرکز درمانی، افتتاح و بهره‌برداری آن رسما آغاز شد.

از یک‌سال‌ونیم گذشته یکی از اعضای مجمع خیرین کشور به نام هاشم سلیمی آشتیانی، بازسازی و تجهیز دو سالن نگهداری بیماران روانی این مرکز را پذیرفت و این کار با تلاش شبانه‌روزی و همت او و جمعی از خیران به ثمر نشست.

کد خبر 369870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha