همشهری آنلاین: شرکت فیات کرایسلر بیش از ۱۲۵۰۰۰۰ وانت پیک‌آپ خود را در سرتاسر جهان به دلیل نقص نرم‌افزاری که احتمال دارد در یک مرگ و دو مجروحیت نقش داشته‌باشد، فراخوانده‌است.

کرایسلر

براساس گزارش BBC، شركت فيات مي‌گويد اين نقص در كدنويسي نرم‌افزاري مي‌تواند عملكرد كيسه‌هاي هواي جانبي و قفل شدن كمربند‌هاي ايمني را حين واژگون شدن خودرو در تصادفات جاده‌اي مختل سازد. خودروهاي فراخوانده‌شده دوباره برنامه‌ريزي خواهند شد تا اين نقص در آنها برطرف شود.

تنها بيش از يك ميليون دستگاه از اين خودرو در آمريكا به فروش رسيده‌است و مابقي آنها در كانادا، مكزيك و خارج از آمريكاي شمالي فروخته شده‌اند. شركت فيات مي‌گويد از يك مرگ و چند جراحت در دو تصادف رانندگي آگاه است كه ممكن است با اين نقص در ارتباط باشند.

فرايند فراخواندن خودروها از ماه ژوئن آغاز خواهد شد و مالكان خودروهاي 2013-16 Ram 1500، 2013-16 Ram 2500 و 2014-2016 Ram 3500 بايد خودروهاي خود را به نمايندگي‌ها تحويل دهند تا نقص احتمالي نرم‌افزاري در آنها برطرف شود.

همچنين به رانندگان اين خودروها اعلام شده مي‌توانند با خاموش و روشن كردن خودروي خود در زمان مشاهده روشن شدن چراغ‌هاي خطر به واسطه بروز نقص فني، از رويدادن اين اختلال در نرم‌افزار خودرو جلوگيري كنند.

کد خبر 369826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha