همشهری آنلاین: نمایشگاهی از آثار 110 تصویرگر روسی، جلوه‌ای از مکتب بدیع و نوآور تصویرگری کتاب‌های کودک و نوجوان روسیه را در تهران به تماشا می‌گذارد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایشگاه آثار 110 تصویرگر قدیمی و جوان روسی در روزهای سوم تا دهم آذر در محل موزه کودک کانون بر دیوار می‌نشیند تا تصویرگران ایرانی با تاز‌ه‌ترین تکنیک‌ها و شیوه‌های رایج در تصویرگری همتایان روسی خود بیشتر آشنا شوند.

در میان این آثار، نمونه‌هایی از تصاویر برگزیده و برنده جایزه و دیپلم‌های هنری بین‌المللی و جوایز افتخاری کتاب روسیه به چشم می‌خورد ضمن این که از بعد تکنیک‌های هنری و گرافیکی این آثار، فرهنگ غنی و در عین حال بدیع و نوآور مکتب تصویرگری کتاب روسیه را به نمایش می‌گذارند.

انجمن تصویرگران روسیه یکی از نهادهای قدیمی هنری در این کشور پهناور است که امسال هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و بسیاری از تصویرگران،گرافیست‌ها وخوش‌نویسان روسیه عضو این انجمن هستند.

در نمایشگاه تصویرگری کتاب‌های روسیه که ساعت 14 روز سوم آذر در موزه کودک مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب آغاز به کار می‌کند. همچنین دو تصویرگر صاحب‌نام رسمی به نام دیمیتری ماشاخ ویلی و یولیا پانی یارتوآ در قالب کارگاه هنری به تبادل تجربیات با همکاران ایرانی خود می‌پردازند.

این نمایشگاه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مسکو و به  دنبال برگزاری نمایشگاهی از آثار تصویرگران ایرانی در خانه هنرمندان روسیه در اردیبهشت امسال برپا می‌شود.

در آن نمایشگاه نیز کارگاهی توسط هدی حدادی تصویرگر ایرانی برگزیده پلاک طلایی براتیسلاوا برپا شد.

مراسم گشایش نمایشگاه آثار تصویرگران روسی ساعت 14 روز سوم آذر با نشست دو هنرمند روسی با تصویرگران و ناشران ایرانی آغاز می‌شود و پس از آن نمایشگاه به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

همچنین روزهای چهارم و پنجم آذر صبح و بعد از ظهر کارگاه تصویرگری این هنرمندان روسی با حضور تعدادی از تصویرگران ایرانی برپا خواهد شد. نمایشگاه در روزهای 3 تا 10 آذر هر روز از ساعت 8 تا 18 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

نمونه‌های دیگری از این تصاویر را اینجا ببینید.

کد خبر 36977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز