مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیق جدید نشان می‌دهد که مصرف منظم آسپرین بچه از زنان در مقابل شایع‌ترین نوع سرطان سینه حفاظت می‌کند.

آسپرین

به گزارش مهر، محققان مرکز سرطان سیتی هوب کالیفرنیا دریافتند: مصرف دوز پایین آسپرین حداقل سه بار در هفته با کاهش ۲۰ درصدی ریسک ابتلا به سرطان‌های موسوم گیرنده مثبت هورمون/ HER۲ منفی، شایع‌ترین نوع سرطان سینه، مرتبط است.

لزلی برن اشتاین، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «این میزان کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، متوسط است و شاید به اندازه ورزش خوب نباشد. اما خیلی از افراد به راحتی می‌توانند از شیوه منظم مصرف آسپرین پیروی کنند.»

بسیاری از افراد بزرگسال روزانه دوز پایین آسپرین (۸۱ میلیگرم) برای کاهش ریسک حمله قلبی مصرف می‌کنند. این مطالعه به بررسی مصرف این دارو بر روی زنان پرداخت. در شروع مطالعه از سال ۱۹۹۵، بیش از ۱۳۳ هزار زن فعال و بازنشسته در مطالعه ثبت نام کردند.

در سال ۲۰۰۵، بیش از ۵۷ هزار شرکت کننده به سوالاتی در مورد مصرف آسپرین و سایر داروها، سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان، استفاده از هورمون درمانی، مصرف الکل، ورزش، وزن و قد پاسخ دادند. تا سال ۲۰۱۳، در حدود ۱۵۰۰ نفر از زنان مبتلا به سرطان سینه تهاجمی شده بودند.

طبق نتایج این مطالعه، مصرف منظم آسپرین بچه موجب کاهش ریسک سرطان سینه تا ۱۶ درصد می‌شود اما بیشترین کاهش در مورد ابتلا به سرطان سینه از نوع HR-مثبت/HER۲-منفی مشاهده شد.

محققان معتقدند مصرف آسپرین با دوز منظم نه تنها موجب کاهش التهاب می‌شود بلکه یک بازدارنده خفیف آروماتاز است. داروهای بازدارنده آروماتاز برای درمان سرطان سینه گیرنده هورمون مثبت در زنان استفاده می‌شوند چراکه موجب کاهش جریان استروژن در خون می‌شود. استروژن همچون سوختی برای رشد تومور عمل می‌کند.

کد خبر 369654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha