همشهری آنلاین: اعتصاب ‪ ۶۲‬ساعته اخیر رانندگان لوکوموتیو در آلمان ‪ ۹۰‬میلیون یورو خسارت به اقتصاد این کشور وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، مؤسسه تحقیقات اقتصادی آلمان در برلین، با انتشار گزارشی در این زمینه افزود: ‪ ۸۰‬میلیون یورو از این خسارت مربوط به توقف حمل و نقل در بخش باربری شرکت قطار آلمان موسوم به "دویچه بان" بوده است.

همین گزارش حاکی است این اعتصاب در بخش قطارهای مسافری نیز بین ‪ ۵‬تا ‪۱۰‬ میلیون یورو به شرکت راه آهن آلمان خسارت وارد کرده است.

رانندگان لوکوموتیو در آلمان از روز پنجشنبه در بخش قطارهای باری و از بامداد روز جمعه در بخش قطارهای مسافری برای چندمین بار پیاپی ظرف هفته‌های اخیر اعتصاب کرده بودند.[در همین ارتباط

این اعتصاب که تا ساعات اولیه بامداد روز شنبه ادامه داشت به درخواست اتحادیه رانندگان لوکوموتیو آلمان موسوم به "جی.دی.ال" و برای تحقق خواسته‌های صنفی برگزار شده است.

اتحادیه مذکور که ‪ ۳۴‬هزار عضو دارد خواستار افزایش ‪ ۳۱‬درصدی اعضای خود به همراه عقد قرارداد جداگانه کاری با شرکت راه‌آهن آلمان است اما مقامات شرکت مذکور تاکنون تنها با حدود ‪ ۱۰‬درصد افزایش حقوق کارکنان عضو این اتحادیه موافقت کرده‌اند.

از سوی دیگر، در حالی که تا هفته‌های پیش برگزاری اعتصاب رانندگان مذکور تنها در خطوط مسافربری و در زمان های محدود برگزار می‌شد، اما اخیرا دادگاهی در آلمان رای داد که اعضای اتحادیه یاد شده می‌توانند برای تحقق خواسته‌های خود دامنه اعتصاب را به خطوط ریلی باری توسعه داده و زمان اعتصاب خود را هم افزایش دهند.

این درحالی است که پیش از این مجازشدن گسترش اعتصاب به خطوط ریلی باربری آلمان موجی از نگرانی را در محافل اقتصادی این کشور بوجود آورده بود و آنها این موضوع را ضربه مهلکی به اقتصاد صادراتی کشورشان ارزیابی کرده بودند.

"ولفگانگ تیفنزی" وزیر ترابری آلمان نیز این اقدام را خطری برای اقتصاد کشورش دانسته یود و هم اینک نیز گفته می‌شود که مقامات دولت آلمان به دلیل عواقب این اعتصاب در جامعه، بشدت سرگرم تلاش برای آوردن دوباره نمایندگان شرکت قطار راه‌آهن و اتحادیه کارکنان کشنده‌های ریلی بر سر میز مذاکره هستند.

شرکت راه‌آهن آلمان بعنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی اروپا روزانه حدود ‪ ۵‬میلیون مسافر و ‪ ۷۰‬درصد کانتینرهای باری صادراتی بنادر این کشور را با استفاده از خطوط ریلی جابجا می‌کند.

کد خبر 36938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز