مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیربهداشت با بیان اینکه در کشور ۱۵ هزار تخت خصوصی وجود دارد و حداقل برای ۱۰ سال آینده ۳۰ هزار تخت دیگر نیاز است، از ابلاغ طرح سطح بندی جدید در آینده خبر داد.

وزیر بهداشت

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی، در حاشیه افتتاح بیمارستان امید ارومیه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه بخش خصوصی چه تاثیری در توسعه تخت‌های بیمارستانی دارد، گفت: این بیمارستان توسط خیرین و جامعه پزشکی با نیتی خیرخواهانه و انسان دوستانه، برای حمایت از بیماران سرطانی راه اندازی شده است.

وی افزود: حدود 100 تخت بیمارستانی و تجهیزات بی نظیر در این بیمارستان وجود دارد. بیمارستان با معماری زیبایی ساخته شده است. به عنوان وزیربهداشت و عضوی از دولت دکتر روحانی از این اقدام خیرخواهانه سپاسگزار بوده و به عنوان جزیی از جامعه پزشکی به این اقدام انسان دوستانه افتخار می‌کنم.

وزیربهداشت با بیان اینکه بیمارستان در اختیار مردم و به ویژه نیازمندان قرار می گیرد، ادامه داد: این بیمارستان هیچ امتیاز انتفاعی ندارد و خدمات آن با تعرفه‌های دولتی ارائه م‌ شود. دولت خود را موظف می‌داند، در ادامه مسیر در کنار خیرین و امور خیریه باشد و از آنها حمایت کند.

وی افزود: همزمان بیمارستان شمس و مرکز دی کلینیک آفتاب در دست احداث است که بیمارستان شمس به مرحله راه اندازی رسیده و مجموعه آفتاب نیز در ماه‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر هاشمی تصریح کرد: در کشور 15 هزار تخت خصوصی وجود دارد که حداقل برای 10 سال آینده 30 هزار تخت دیگر نیاز است و به زودی سیاست‌ها اعلام خواهد شد و طی یک ماه آینده محدودیت‌هایی که در مورد احداث بعضی از مراکز درمانی اعم از آزمایشگاه، کلینیک و تجهیزات پزشکی وجود داشته، اعلام خواهد شد.

وی گفت: طرح سطح بندی جدید خدمات ابلاغ خواهد شد که گشایش زیادی ایجاد می کند و امیدوارم بخش خصوصی استقبال کرده و سرمایه‌هایش را به سمت حوزه سلامت سوق دهد تا در آینده با سرعت بیشتری نسبت به آنچه که در دولت یازدهم انجام شد، شاهد رفع محرومیت ها باشیم و بتوانیم به استانداردهای بین المللی نزدیک شویم.

وزیر بهداشت گفت: اگر در طول ده دولت قبل از دولت یازدهم به اندازه این دولت در حوزه سلامت کار می شد، امروز شعاری که پشت دفترچه‌ها نوشته شده به طور کامل محقق شده بود که بیمار به جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد.

وی گفت: در طول این دولت تعداد 600 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت اضافه شد. یعنی اکنون تعداد آنها به 800 مجموعه رسیده است. درحال حاضر سازمان های مردم نهاد برای فعالیت و گرفتن مجوز در نوبت نمی مانند و به درخواست آنها سریع رسیدگی می شود. تشکیل معاونت اجتماعی درکنار خیرین هم در راستای استفاده بیشتر از مردم و مشارکت مردمی در حوزه سلامت بود.

دکتر هاشمی درخصوص خدمت رسانی درمانی به بیماران خاص نیز گفت: امروزه اعتقادی به بیمارستان تک تخصصی نیست، مگر در رشته های خاص. چراکه تمام اعضای بدن بیماران در بیماری‌هایی مانند تالاسمی یا هموفیلی درگیر است. بنابراین بیماران خاص به انواع خدمات درمانی نیاز دارند.

کد خبر 369223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha