همشهری آنلاین: دبیر کل سازمان ملل از توافق سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مناطق امن در سوریه و تعهد همه طرف‌ها به کاهش استفاده از تسلیحات و دسترسی بی قید و شرط و سریع سوری‌ها به کمک‌های بشردوستانه استقبال کرد.

 دبیرکل سازمان ملل از توافق سه جانبه برای ایجاد مناطق امن در سوریه استقبال کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل، 'آنتونیو گوترش' در بیانیه ای که پنجشنبه شب پس از توافق ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مناطق امن در سوریه صادر کرد، ضمن استقبال از تعهد همه طرف ها برای ارایه کمک های پزشکی و دارویی به شهروندان سوری، گفت، سازمان ملل به حمایت از کاهش درگیری ها در چارچوب قطعنامه های شورای امنیت این سازمان درباره سوریه ادامه می دهد و از مذاکرات آستانه حمایت می کند.

گوترش همچنین از تاکید نشست آستانه بر اهمیت بنیادی راه حل سیاسی و حمایت کامل این نشست از روند مذاکرات ژنو در چارچوب قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل تقدیر کرد.
به گزارش خبرگزاری ها، 'حسین جابری انصاری'، 'الکساندر لاورنتیف' و 'سدات اونال'، رئیسان هیئت های اعزامی به کنفرانس بین المللی سوری آستانه، درباره این تفاهم نامه توافق و آن را امضا کردند.

براساس اطلاعات انتشار یافته، روسیه پیشنهاد داد تا چهار منطقه کاهش تنش در استان ادلب، منطقه شمالی شهر حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه ایجاد شود.

در چهارمین دور از مذاکرات دو روزه سوری آستانه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد، مسائل مختلفی برای حل سیاسی بحران سوریه با حضور هیئت های دولتی و نمایندگان مخالفان، 'استفان دی میستورا'، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، هیئت های نظارتی آمریکا و همچنین قزاقستان به عنوان میزبان بررسی شد.

کد خبر 368986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha