دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش خانگی و تجاری ۳۴ درصد انرژی تلف می‌شود از این رو در تلاشیم با اجرای دقیق‌تر مقررات ملی در این زمینه برای کاهش این میزان اتلاف اقدام کنیم.

اتلاف ۳۴ درصد انرژی در بخش خانگی و تجاری

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز یکشنبه در اجلاس هم‌اندیشی ایران و اتحادیه اروپا با موضوع تغییرات آب و هوایی افزود: افزایش دمای زمین و انتشار گازهای گلخانه‌ای به تغییرات در تمام عرصه‌های سرزمینی به ویژه ایران منجر شده است.

وی اظهار کرد: وقوع سیل، سونامی، توفان‌های گرد و غبار و خشکسالی بخشی از آثار ناخوشایند تغییر اقلیم در ایران و جهان است از این رو ایران تلاش می‌کند با کاهش انتشار کربن گامی مهم در مقابله با تغییر اقلیم بردارد.

وی با بیان این که در وزارت راه و شهرسازی به طور مشخص چند اقدام صورت گرفته است، گفت: کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی از طریق توسعه حمل و نقل ریلی با هدف کاهش مصرف سوخت، افزایش بهره‌وری حمل و نقل جاده‌ای و نوسازی حمل و نقل ریلی و دریایی برخی از این اقدامات است.

حناچی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مراکز انتشار گازهای گلخانه‌ای شهرهای بزرگ و کلانشهرها است به طوری که امروز با پدیده جدیدی به نام "جزایر گرمایی" در مرکز کلانشهرها و شهرهای بزرگ مواجه هستیم که افزایش دمای شدید در این نقاط می‌تواند شرایط حرارتی برای محیط زیست ایجاد کند.

وی افزود: توسعه انرژی‌های نو نیز با جدیت در حال پیگیری است که با توجه به شرایط کشور به لحاظ بهره‌مندی از منابع انرژی پاک مانند آفتاب و باد، می‌توان گام‌های موثری برداشت، همچنین بحث نیروگاه بادی از سوی وزارت نیرو در حال پیگیری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد مسیرهای پیاده در مرکز کلانشهرها و شهرهای بزرگ اقدام دیگر وزارت راه و شهرسازی است که انجام داده‌ایم.

وی افزود: آخرین ممیزی نشان می‌دهد پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و قطع یارانه بخش انرژی شاهد کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در بخش‌های مختلف بودیم.

کد خبر 368602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha