یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک منبع عراقی از ناکام ماندن تلاش تکفیری‌ها برای حمله شیمیایی در غرب موصل با هدف ایجاد سناریویی مشابه خان شیخون در سوریه پرده برداشت.

حمله شیمیایی داعش در موصل ناکام ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، یک منبع عراقی در موصل از خنثی سازی تلاش داعش برای حمله شیمیایی ضد نیروهای عراقی و فراریان از مناطق تحت اشغال داعش خبر داد.

این منبع بیان کرد: نیروهای امنیتی و هنگام پیشروی در محله الصحه در کرانه راست موصل شماری از داعشی ها را بازداشت کردند که مقادیری مواد سمی با خود داشتند.

به گفته این منبع عراقی این موادی که از داعشی ها کشف شده است در ساخت مواد منفجره و سلاح شیمیایی با هدف به کارگیری آن ضد نیروهای امنیتی و غیرنظامیانی که از مناطق تحت اشغال داعش به سوی مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی عراق حرکت می کنند، بوده است.

منبع عراقی بیان کرد: داعش قصد داشت در غرب موصل از سلاح شیمیایی استفاده کند و آن را به نیروهای عراقی نسبت دهد و افکار عمومی داخلی و بین المللی را فریب دهد تا پیروزی های نیروهای امنیتی را تحت الشعاع قرار دهد.

این منبع تاکید کرد: افراد بازداشت شده اعتراف کردند که این دستورات را از سرکرده های خود برای انجام عملیات شیمیایی در موصل گرفته اند تا سناریویی مشابه خان شیخون در سوریه را در موصل رقم بزنند. به این ترتیب که با حمله شیمیایی و تصویربرداری از آنها و مستندسازی در موصل سناریوی خان شیخون سوریه را تکرار کنند.

کد خبر 368485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha