همشهری آنلاین: ایلان ماسک،‌بنیانگذار شرکت‌های اسپیس‌ایکس و تسلا، در کنفرانس فناوری، سرگرمی و طراحی درباره رویایش برای ایجاد شبکه‌ای از تونل های زیرزمینی در زیر شهر لس‌آنجلس برای مقابله با ترافیک شهری خبر داد.

براساس گزارش CNN، ماسك در سخنراني خود در اين كنفرانس اعلام كرد اميدوار است اين طرح جديد با كمك جديد‌ترين شركتش بورينگ اجرايي شود.

براساس اين طرح جديد، و تصاوير ويديويي شبيه‌سازي شده از آن، شبكه‌اي از تونل‌هاي زيرزميني ايجاد خواهند شد كه خودروها مي‌توانند از طريق بالابرهايي كه در بخش‌هاي مختلف جاده‌ها تعبيه شده‌اند،‌به اين شبكه زيرزميني دسترسي پيدا كنند. پس از اينكه خودرو وارد شبكه زيرزميني شد،‌ سكويي نقره‌اي رنگ هر خودرو را در مسير مناسب با مقصدش قرار مي‌دهد.

ایلان ماسک

ماسك اولين‌بار اين ايده را در ماه دسامبر مطرح ساخت، زماني كه يكي از گره‌هاي ترافيكي غيرقابل تحمل لس‌آنجلس گير افتاده‌بود و بلافاصله در توييتر وعده داد يك خودروي مخصوص تونل خريداري كرده و بلافاصله حفاري تونل را آغاز مي‌كند. با اين‌همه در آن زمان كسي ماسك را جدي نگرفت و همه اين توييت را واكنش او به خستگي ناشي از گيرافتادن در ترافيك درنظر گرفتند.

ایلان ماسک

اما ماسك در ماه ژانويه با اعلام اينكه در راستاي عملي كردن اين ايده پيشرفت‌هاي قابل توجهي داشته،‌همگان را شگفت‌زده كرد. در همان زمان ماسك اعلام كرد عمليات حفاري را از چند ماه آينده آغاز خواهد كرد.

اكنون به نظر مي‌آيد شركت بورينگ اولين ابزار مورد نياز خود را به دست آورده‌است،‌ دستگاه حفاري تونل كه لوگوي شركت بورينگ روي آن حك شده‌است. اگرچه ايجاد شبكه‌اي از تونل‌هاي زيرزميني به نظر رويايي دورازدسترس مي‌آيد، اما ماسك در به واقعيت تبديل كردن روياهاي دور از دسترس مهارت عجيبي دارد.

ماسك مي‌گويد در تعداد تونل‌ها هيچ محدوديتي وجود ندارد، اما بايد شيوه‌هايي براي كاهش هزينه‌ها و افزايش سرعت حفر تونل‌ها بيابد. وي مي‌گويد يك حلزون به نام گري دارد كه مي‌تواند 14 برابر سريعتر از دستگاه حفر تونل حركت كند،‌ اما هدف اين است كه گري در سرعت از دستگاه حفار شكست بخورد.

ماسك در اين سخنراني اعلام كرد مسئوليت شركت بورينگ به عهده كارآموزها و كارمندان نيمه‌وقت است و هزينه چنداني براي وي در بر نداشته‌است.

کد خبر 368298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha