چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آثار هنرمندان ایرانی در حراجی هنر قرن بیستم / خاورمیانه «ساتبی» به قیمت‌هایی بیش از آنچه پیش‌بینی شده بود، خریداری شدند.

تجسمی

به گزارش ایسنا، سایت حراجی «ساتبی» نوشت: حراجی «ساتبی» پس از تجربه موفق سال ۲۰۱۶ که در آن، آثاری از هنرمندان عرب، ایرانی و ترک به قیمتی فراتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، به فروش رسید، بار دیگر دست به عرضه کارهای هنرمندانی از منطقه خاورمیانه زد که در میان آن‌ها، آثاری از «سهراب سپهری»، «منوچهر یکتایی»، «بهمن محصص»، «جعفر روح‌بخش» و «منیر فرمان‌فرماییان» به فروش رسید.

گران‌قیمت‌ترین اثر این حراجی «به سوی آسمان» کاری از «فخرالنسا زید» هنرمند فقید اردنی بود که ۹۹۲ هزار و ۷۵۰ دلار خریده شد. قیمت این اثر پیش از حراجی بین ۵۵۰ تا ۶۵۰ هزار دلار تخمین زده شده بود. پس از آن، تابلوی نقاشی بهمن محصص با عنوان «مرگ مارتین لوترکینگ» به قیمت ۵۸۴ هزار و ۷۵۰ دلار به فروش رسید. ارزش این اثر بین ۲۸۰ تا ۳۸۰ هزار دلار پیش‌بینی شده بود. این نقاشی از سال ۱۹۵۷ تا کنون، اولین‌بار بود که در یک حراجی عرضه می‌شد.

«مثلث امید» اثری از «منیر فرمان‌فرماییان» که پیش‌بینی می‌شد بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دلار فروخته شود، به قیمت ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ دلار در حراجی روز گذشته «ساتبی» خریده شد و عنوان دومین اثر گران‌قیمت این حراجی را از آن خود کرد.

قیمت تمام‌شده آثار دیگر هنرمندان ایرانی که در حراجی ۲۵ آوریل هنر قرن بیستم/خاورمیانه «ساتبی» لندن به فروش رسیدند، به شرح زیر است:

اثر بی‌نام از «منوچهر یکتایی» ـ ۸۱ هزار و ۲۵۰ دلار

اثر بی‌نام از «سهراب سپهری» ـ ۳۵ هزار دلار

اثر بی‌نام از «منوچهر یکتایی» ـ ۳۵ هزار دلار

اثر بی‌نام از «جعفر روح‌بخش» ـ ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار

«لالم ـ لالم» از «حسین زنده‌رودی» ـ ۷۵ هزار دلار

اثر بی‌نام از «سهراب سپهری» ـ ۹۳۷۵ دلار

اثر بی‌نام (منظره بی‌جان آبستره) از «منوچهر یکتایی» ـ ۴۲ هزار و ۵۰۰ دلار

کد خبر 368172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha