شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایرباس ۵۴۰۳ از استانبول عازم پاریس بود که دچار سانحه شد.

پرواز بدون او

در شب سرد 23 دسامبر، هواپیما در دامنه کوه تريبل، در مرز بين فرانسه و سوئيس، درهم شکست. تمامی مسافران و خدمة هواپيما درجا کشته شدند. تنها کسي که به گونه‌اي معجزه‌آسا نجات یافت، نوزادي سه‌ماهه بود که هنگام برخورد هواپیما با کوه و پیش از آتش گرفتن آن، به بيرون پرتاب شد. سرنوشت این کودک و معمایی که هجده سال بی‌پاسخ می‌ماند داستانی شگفتی‌آور را رقم می‌زند...

علاقه‌مندان رمان‌های معمایی با این کتاب برای اولین بار با ميشل بوسي، نويسنده معاصر فرانسوي، آشنا مي‌شوند. خوانندگان رمان پرواز بدون او، درباره اين کتاب، بالغ بر پانصد و چهل ديدگاه در سايت آمازون گذاشته‌اند. اين اثر علاوه بر خصوصيات ساختاري خود و تازگي داستان و وقايع آن، همانند بهترين آثار اين ژانر، تا آخرين لحظه خواننده را در عطش حلّ معمّا نگاه مي‌دارد.

نویسنده، در جايي، گفته است: من بايد خوانندگانم را تا لبة پرتگاه ببرم، رهايشان کنم، و در آخرين لحظه مانع سقوطشان شوم.

ميشل بوسي متولّد 1965 و استاد رشته جغرافيا در دانشگاه روآن است و رمان پرواز بدون او ( 2012) جايزة «بهترين رمان پليسي حوزة زبان فرانسه» و «خانة مطبوعات» را از آن خود کرده است.

كتاب نقاب 70 با عنوان پرواز بدون او نوشته میشل بوسی با ترجمه عباس آگاهی در قطع رقعی با 332 برگ به قيمت 25000 تومان از سوي انتشارات جهان كتاب منتشر و روانه بازار كتاب شده است.

کد خبر 368089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha