پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: محاصره هوائی لبنان با نشستن‌ یک‌ هواپیما (MEA) بر باند فرودگاه‌ بیروت‌ پایان یافت. محاصره‌ هشت هفته‌ ای دریایی لبنان هم از امروز پنجشنبه هفتم سپتامبر (شانزدهم شهریور) لغو شد.

به گزارش وب سایت Ya Libnan  یک‌ هواپیمای‌ مسافربری‌ با 150 مسافر در ساعت هجده و یازده دقیقه به وقت محلی یعنی درست یازده دقیقه پس از لغو محاصره هوائی لبنان توسط اسرائیل، دراین‌ فرودگاه‌ به زمین نشست و با فرود امدن‌ این‌ هواپیما محاصره‌ هوایی‌ بیروت‌ عملا شکسته‌ شد‌ .

بر روی دم هواپیما پرچم لبنان نقش بسته بود و خلبان‌ نیزپس‌ از نشستن‌ هواپیما بر روی باند فرودگاه، پرچم‌ لبنان‌ را از پنجره‌ کابین‌ هواپیما به‌ اهتزار در اورد و در برابر دوربین‌ های‌ خبری‌ ان‌ را چرخاند‌

Beirut- Middle East Airlines - MEA

این 150 مسافر در پروازی مستقیم از پاریس وارد بیروت شدند. به گفته‌ یک مقام لبنانی امنیت فرودگاه‌ها نیز بر عهده‌ ارتش لبنان و با حمایت‌های لجستیک سازمان ملل خواهد بود.

در حال حاضر سه هزار و 250 نیروی سازمان ملل در لبنان مستقر شده اند و مقام‌های سازمان ملل انتظار دارند این تعداد تا اواخر هفته آینده به پنج هزار تن برسد.

لغو محاصره هوائی - دریائی لبنان موفقیتی بزرگ در تلاش‌های بین‌المللی برای بازسازی لبنان پس از جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان محسوب می‌شود.

لغو محاصره‌؛ شادی عمومی ‌در لبنان را به دنبال داشت.

کد خبر 3677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز