مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

به مناسبت اول اردیبهشت، روز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، کتیبه‌ای حاوی بیتی از اشعار این شاعر پرآوازه ایرانی در ایستگاه سعدی رونمایی شد.

مترو

به گفته محمد بني‌حسن، معاون فرهنگي و اجتماعي شركت بهره‌برداري متروي تهران، اول ارديبهشت‌ همزمان با سالروز آغاز نگارش كتاب گلستان به نام روز سعدي در تقويم ثبت شده است و معاونت فرهنگي و اجتماعي شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه به همين مناسبت كتيبه‌اي را در ايستگاه سعدي نصب كرد. وي ادامه داد: اين كتيبه منقش به بيت معروف «سعدي اگر عاشقي كني و جواني عشق محمد بس است و آل محمد» است كه با توجه به نزديكي عيد مبعث پيامبر اعظم صلي‌الله عليه و آله و سلم، براي فضاسازي محيطي اين ايستگاه انتخاب شد.

به گفته معاون فرهنگي و اجتماعي شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه گسترش نشانه‌ها و نمادهاي فرهنگ اسلامي - ايراني در سطح ايستگاه‌هاي مترو از اهداف اصلي اين فضاسازي است. محمد بني‌حسن در ادامه از برپايي بازارچه خيريه در زيرگذر تئاتر شهر به مناسبت‌ماه پر بركت رجب خبر داد و افزود: در راستاي تحقق شعار امسال، اقتصاد مقاومتي؛ توليد - اشتغال، اين بازارچه با مشاركت كميته امداد امام خميني(ره) زير‌گذر فرهنگي تئاتر شهر برپا شده است. وي گفت: گسترش و تقويت خوداتكايي، خودباوري و عزت ملي از هدف اصلي برگزاري اين بازارچه است.

محمد بني‌حسن با اشاره به ظرفيت مناسب گذرگاه‌هاي فرهنگي در ايستگاه‌هاي متروي تهران جهت برگزاري بازارچه‌هاي مختلف تصريح كرد: اين بازارچه به‌منظور رفاه بيشتر مسافران شهر زيرزميني جهت تهيه ملزومات مورد نياز در اين گذرگاه بر پا شده است. معاون فرهنگي اجتماعي شركت بهره‌برداري متروي تهران خاطرنشان كرد: اين بازارچه كه در آن اقلام متنوع مانند پوشاك، زيورآلات و مواد‌غذايي عرضه مي‌شود تا روز جمعه اول ارديبهشت‌ماه و از ساعت 8 صبح تا 20داير است.

کد خبر 367574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha