همشهری آنلاین: جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: توان تولید تمام نیازمندی‌های تسلیحاتی نیروهای مسلح را در وزارت دفاع داریم.

حاتمی

به گزارش وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان افزود: نیروهای مسلح با حفظ آمادگی رزمی مانع تجاوز دشمنان به کشورمان شده‌اند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تصمیمات بسیار مهمی را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گرفتند، اظهارکرد: حفظ آمادگی رزمی و پا در رکاب بودن نیروهای مسلح تحت رهبری حکیمانه فرمانده معظم کل قوا و وحدت و همدلی مردم از عواملی است که موجب شده است تا دشمنان ‌تا به‌ حال نتوانند تصمیمات خود را علیه جمهوری اسلامی عملی کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) در آن شرایط خاص انقلاب که مردم نسبت به رژیم طاغوت اظهار تنفر می‌کردند و زمزمه‌های انحلال ارتش از سوی عناصر ضدانقلاب و فتنه‌گر شنیده می‌شد، تصمیم بر حفظ و تقویت ارتش گرفتند و مانع از انحلال این قدرت دفاعی کشور شدند.‌

وی با بیان اینکه اوج اعتماد حضرت امام (ره) در شرایطی رقم خورد که بسیاری از افراد و گروهک‌ها شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند، افزود: ولی ایشان در پیامی ارتش را اسلامی خواندند و دستور دادند تا ارتشیان در تمام شهرهای کشور با ساز و برگ نظامی، رژه بروند‌.

جانشین وزیر دفاع با تاکید براین نکته که امام راحل، ارتش را صاحب انقلاب و عنصر مهم در پیروزی آن دانستند، خاطر نشان کرد: برخی تصمیم ایشان را یک تصمیم تاکتیکی تحلیل کردند که بعد از تثبیت انقلاب اتفاق دیگری خواهد افتاد ولی اینگونه نبود و بنیانگذار کبیر انقلاب، مسئولیت ‌مهم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی را در قانون اساسی بر عهده ارتش گذاشتند.

امیر سرتیپ حاتمی به سایر ابعاد این فراز تاریخی از رهبری حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: این تصمیم بزرگ ابعاد و آثار دیگری نظیر حفظ آماده به‌کاری نیرویی کارآزموده، آماده‌ مبارزه و مدافع انقلاب داشت که با این راهبرد حکیمانه، امنیت کشور پس از هجمه‌های ضدانقلاب فراهم و تمام توطئه‌های نقش بر آب شد.‌

کد خبر 367550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha