همشهری آنلاین: برگزاری جشنواره موسیقی دانشجویی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است

در حالی که از چند ماه قبل برگزاری جشنواره موسیقی دانشجویی در برنامه تالار اندیشه حوزه هنری قرار گرفته بود، اختلافات میان دفتر امور موسیقی وزارت ارشاد و مرکز موسیقی حوزه هنری برگزاری این جشنواره را درهاله ای از ابهام قرار داده است.

هادی رحمانی، دبیر چهارمین جشنواره موسیقی دانشجویی و دبیر کانون موسیقی دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به دیدارهای مختلف خود با رضا مهدوی، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: چندی قبل که اختلافات میان ارشاد و حوزه هنری اوج گرفت، ما با آقای مهدوی تماس گرفتیم و گفتیم که اگر قرار است این برنامه در تالار اندیشه برگزار نشود، سریعتر به ما اطلاع بدهید که ایشان در آن گفت وگوی حضوری تاکید کردند که اختلاف بر سر مسائل دیگر است و ما با اجرای جشنواره موسیقی از طرف شما مشکلی نداریم.

مدتی بعد هم که بار دیگر برای برگزاری کنسرتی دیگر در تالار اندیشه میان ارشاد و حوزه هنری اختلافی بروز کرد باز هم با آقای مهدوی تماس گرفتیم و ایشان گفتند که مشکلی نیست و برنامه شما بر سر جای خود محفوظ است.

پس از آن بودکه وقتی ما جدول کار را بسته بودیم ، فهمیدیم که مشکلی به وجود آمده است و لذا نزد ‌آقای دشت گلی مدیر بخش نظارت و ارزشیابی دفتر امور موسیقی وزارت ارشاد  رفتیم و ماجرا را با ایشان در میان گذاشتیم که ایشان گفتند ما یک عرف و روالی برای اجرای تمامی برنامه های موسیقی در سالن های موسیقی سراسر کشور داریم و آن این است که اگر  برای مثال  اگرقرار است در تالار اندیشه برنامه موسیقی اجرا شود، باید یک مسئول سالن به دفتر امور موسیقی وزارت ارشاد نامه‌ای بدهد  که ما اجازه بدهیم که جشنواره از این تاریخ تا آن تاریخ در این سالن اجرا شود.

رحمانی با اشاره به این که ما پس از این صحبت به سراغ دست اندرکاران حوزه، از جمله مسئول سالن و مدیر روابط عمومی رفتیم و تقاضا کردیم که چنین نامه‌ای را بنویسند که هر دو آنها گفتند که این در حطیه اختیارات ما نیست و بعد از آن ما نامه‌ای هم به آقای بنیانیان، مدیر حوزه هنری نوشتیم و مشکلات خودمان را بیان کردیم که تاکنون پاسخی به ما نداده است.

دبیر چهارمین جشنواره موسیقی دانشجویی با اشاره به تلاش‌هایی که در این مدت از سوی دانشجویان صورت گرفته است گفت: کار ما دانشجویی بود و با کمترین امکانات این جشنواره را به پیش بردیم و جالب این که آقای مهدوی در نشریه خودشان هم فراخوان این جشنواره را منتشر کردند، اما اکنون که کار به مرحله نهایی نزدیک شده است‌، ما بلاتکلیف و در بررخ اختلافات میان ارشاد و حوزه هنری مانده‌ایم.

رحمانی همچنین از رایزنی‌های خود با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خبر داد و گفت که هم اکنون دست اندرکاران بخش موسیقی سازمان فرهنگی و هنری در صددند که مکانی را برای ما پیدا کنند تا این جشنواره در آن برگزار شود، اما تاکنون نتوانستیم چنین مکانی را پیدا کنیم و اکثر سالن‌ها برنامه هایشان پر است.

به گفته دبیر جشنواره دانشجویی در ثبت نام اینترنتی این جشنواره  220 عنوان حضور یافت که در  سه بخش موسیقی کلاسیک سنتی و محلی بر اساس قالب گروه نوازی، دو نوازی و تکنوازی  اثر ارسال کردند که  پس از بازبینی در نهایت 14 دو نوازی سنتی و 12 تکنوازی سنتی و 5 گروه محلی و دو دو نوازی محلی و 5 تکنوازی محلی و دو گروه کلاسیک و یک دو نوازی کلاسیک و ده تکنوازی کلاسیک به جشنواره راه پیدا کرد.

داوران بخش انتخاب آثار این جشنواره را  پیمان سلطانی (آهنگساز و رهبر ارکستر ملل)، علیرضا جواهری و سیامک جهانگیری و کیوان میرهادی بر عهده داشتند.

چهارمین جشنواره موسیقی دانشجویی قرار بود 12 تا 16 آْذر در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شود. [جشنواره موسیقی دانشجویی برگزار می شود]

کد خبر 36712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز