شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

با گذشتن درآمد جهانی فیلم سینمایی «دیو و دلبر» از مرز یک‌میلیارد دلار در مدت ۳۰ روز، علاقه‌مندان و کارشناسان این روزها در حال ورق‌زدن برگ‌های تاریخ سینما برای مرور فیلم‌های حاضر در باشگاه میلیاردی‌ها هستند؛ فهرستی شامل ۲۹ عضو که برخی از آنها در کمتر از ۲ هفته این رکورد را ثبت کرده‌اند.

سینما جهان

به گزارش همشهري، نسخه زنده انيميشن دوست‌داشتني و خاطره‌انگيز استوديو ديزني درست در سي‌امين روز اكران جهاني وارد باشگاه ميلياردي‌ها شد و البته فروش آن همچنان ادامه دارد اما در اين ميان دست‌كم 9فيلم زودتر از ديو و دلبر موفق به زدن اين ركورد استثنايي شده‌اند. در جدول 10فيلم برتر كه در كمترين زمان به فروش ميليارد دلاري رسيده‌اند، «جنگ‌هاي ستاره‌اي: نيرو بيدار مي‌شود» با 12روز صدرنشين است؛ فيلمي كه با فروش 2ميليارد و 68ميليون دلار به‌كار خود پايان داد.

«دنياي ژوراسيك» با يك روز فاصله نسبت به جنگ‌هاي ستاره‌اي يعني فقط در 13روز ركورد فروش يك ميليارد دلار را زد و فروش پاياني آن در رقم يك ميليارد و 670ميليون دلار متوقف شد. «خشمگين7» پس از 17روز به جمع يك ميلياردي‌هاي تاريخ سينما پيوست و با يك ميليارد و 516ميليون دلار به‌كار خود پايان داد اما بي‌ترديد مهم‌ترين نام در اين فهرست، «آواتار» جيمز كامرون است كه گرچه پس از 19روز يك ميليارد دلار فروخت اما با 2ميليارد و 788ميليون دلار پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينما لقب گرفت.

«انتقام‌جويان» (فروش نهايي يك ميليارد و 518ميليون دلار) و «هري پاتر و يادگاران مرگ2» (فروش نهايي يك ميليارد و 341ميليون دلار) هم مثل آواتار پس از 19روز وارد باشگاه ميلياردي‌ها شدند و بالاتر از «آيرون من3» (23روز و فروش نهايي يك ميليارد و 214ميليون دلار) و «انتقام‌جويان: عصر اولتران» (24روز و فروش نهايي يك ميليارد و 405ميليون دلار) قرار گرفتند. «كاپيتان آمريكا: جنگ داخلي» هم كه پس از 24روز به ركورد فروش يك ميليارد دلار رسيده بود، فقط 153ميليون دلار ديگر فروخت و در اين جدول نهم است.

ديو و دلبر كه در همين يك‌ماه به فروشي رؤيايي دست يافته و ركوردها را يكي پس از ديگري فروريخته، ششمين فيلم ديزني است كه وارد باشگاه ميلياردي‌ها مي‌شود. هر چند انتظار مي‌رود جايگاه آن با اكران «سرنوشت خشمگين» دستخوش دگرگوني شود؛ هشتمين فيلم از مجموعه «سريع و خشمگين» از چند روز پيش در گوشه و كنار دنيا روي پرده رفته و به‌نظر مي‌رسد در كمتر از يك هفته بتواند به مرز فروش 500ميليون دلار برسد.

کد خبر 367084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha