جمعه ۲۵ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

بررسی آماری معاملات بورس تهران در آذرماه نشان می‌دهد که شرکت‌های فولادی در صدر پرطرفدارترین سهام قرار داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار همشهری، آمارها حاکی از آن است که 3شرکت فولاد خوزستان، فولاد خراسان و فولاد مبارکه اصفهان به‌ترتیب رتبه‌های اول تا سوم جدول معاملات بورس را به لحاظ بیشترین تعداد خریدار از آن خود کرده‌اند.

در طول 25 روز سپری شده از آذرماه 6 هزار و 832 نفر موفق به خرید سهام فولاد خوزستان شده‌اند.

این تعداد سهامدار در مجموع 50 میلیون سهم این شرکت را به سبد دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند. قیمت هر سهم این شرکت نیز در این مدت با 8درصد افزایش اکنون به 4 هزار و 971 ریال رسیده است.

پس از فولاد خوزستان شرکت فولاد خراسان که سهامش به‌تازگی در بورس پذیرفته شده است با 5 هزار و 136 خریدار در مکان دوم جدول قرار گرفته است. در این مدت 208 میلیون سهم فولاد خراسان توسط سهامداران داد و ستد شده است. قیمت هر سهم این شرکت در حال حاضر در محدوده 3 هزار و 498 ریال در نوسان است.

فولاد مبارکه اصفهان نیز از ابتدای آذرماه تاکنون توانسته است توجه 4 هزار و 811 خریدار را به سوی خود جلب کند.

این سهامداران در آذرماه امسال 122.3 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرده‌اند.

پس از فولاد مبارکه اصفهان، شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی خارک نیز هرکدام به ترتیب با 2 هزار و 561، 2 هزار و 272 و یک‌هزار و 780 خریدار از جمله سهام پرطرفدار بازار بوده‌اند.

سهامداران بورس تهران در آذرماه 180.7 میلیون سهم مس را به سبد سهام خود اضافه کرده‌اند.

سهام سودآور

آمارهای بورس حاکی از آن است که شرکت ماشین‌آلات عمران و زراعی ایران در طول 3 هفته سپری شده از آذرماه بیشترین سود را نصیب سهامداران خود کرده و در این مدت قیمت هر سهم این شرکت با 37 درصد افزایش معادل 4 هزار و 50 ریال رشد کرده است.

قیمت هر سهم این شرکت هم‌اکنون 14 هزار و 881 ریال است. پس از ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران، شرکت‌های مواد اولیه داروپخش و خوراک دام پارس در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

ارزش هر سهم داروپخش در آذرماه 2 هزار و 394 ریال و ارزش هر سهم خوراک دام پارس یک هزار و 963 ریال رشد کرده است.

کد خبر 36699

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز