همشهری آنلاین: کتاب فلسفه لایب نیتس، فیلسوف نامی، در نشستی با حضور دکتر کریم مجتهدی سه شنبه این هفته درشهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین در این نشست که در ساعت 17 در محل شهر کتاب مرکزی برگزار می شود، علاوه بر دکتر مجتهدی [گزارش نقد و بررسی کتاب تازه دکتر مجتهدی]فاطمه مینایی (مترجم کتاب) هم حضور دارد و درباره این کتاب وویژگی های آن سخن خواهد گفت.

کتاب «فلسفه‌ی لایب‌نیتس» را رابرت لتا نوشته و فاطمه مینایی برگردان فارسی کرده وانتشارات هرمس اوایل امسال آن را به بازار کتاب عرضه کرده است.

لایب‌نیتس از معدود فیلسوفان عصر جدید است که از همان ابتدای مواجهه‌ی ایرانیان با فلسفه و فکر غربی نام‌شان وارد زبان فارسی شده است و مرحوم محمد علی فروغی در کتاب معروف خود سیر حکمت دراروپا به وی آثار و آرایش پرداخته است.

بعد از دکارت و با ظهور لایب‌نیتس، قدرت فکری تازه‌ای در تفکر غرب ظاهر می‌شود. لایب‌نیتس نه تنها محتوای تصویر رایج جهان را تغییر می‌دهد بلکه صورت تازه و جهت اساسی تازه‌ای به تفکر به طور کلی می‌دهد. در فلسفه، منطق، زمین‌شناسی، تاریخ طبیعی، زبان‌شناسی و تاریخ اروپا آثاری از لایب‌نیتس باقی‌ مانده است.

کد خبر 36695

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز